söndag 3 maj 2009

Mitt inre är i harmoni med världen.

Jag har äntligen hittat nirvana, jag är helt zen ikväll!

Efter att ha vräkt i mig massa fika på plaskisavslutningen simmade jag några längder då alla försvunnit ut ur hallen. Innan det visade jag prov på min stora givmildhet och gav bort en kakburk till en kompis i en rostig audi, redan där märkte jag att något var annorlunda ikväll.

Vatten är ett otroligt ämne i flytande form, hur rofyllt som helst om man får vistas själv i det. Fortsätt simma, fortsätta simma, men ingen stress, och som taget ur en film när man kom ner under ytan. Ljus som speglade sig i kakelväggarna, en helt plan vattenyta och själv känner man sig så viktlös att man nästan tror sig ha gått ner 20 kilon.
När jag stillat min sinne med lite planlöst smygande i vatten blev jag en riktig gangzter. Jag gick upp, låste alla dörrar så att ingen ovälkommen kunde komma in. Näckade sedan i bassängen, duschade inne på tjejernas och bastade inne på killarnas. Riktig rebell! ;)

Sedan packade jag ihop det resterande fikat, låste allt igen och när jag satte mig i bilen kände jag bara... zzzzzen (z:at är det viktiga, ni måste säga det med inlevelse och riktigt betona det, då kanske ni kan ana er till vad jag kände). Whoooow, hade jag sagt i andra fall, men nu är jag så i balans att det inte känns rätt för mig längre, detta uttryck för ungdomar som sett för mycket på tv och börjat härma det. Jag känner att Buddha och Dalai Lama är mina själsfränder ikväll och att de, vart de nu än befinner sig, känner precis likadant. Vi är zzzzzzzzen.

Och nu inbillar ni er kanske att jag är botad från min hästsjuka, när jag inte skrivit ett enda ord om hästarna (hittills!). Men in your face!, eller gdong pa som buddhisterna säger, för här kommer en bild på min fina svarta råtta, som nu har påbörjat nerslitningen av sina hovar. Hoppas att det tar stopp när det överflödiga hovmaterialet är borta, annars får jag problem när det är skoningsdags.
Baronen har fått stanna i Skellefteå på travbanan. Där ska han stå 1-2 månader och har han inte mognat vid det laget kan nog en kastrering vara aktuell. Vore ju synd med tanke på hur han ser ut, men kan han inte koncentrera sig kan han inte springa in några pengar heller och då kan man fetglömma att han ska bli godkänd avelshingst.
Här är Guds gåva till mänskligheten, som jag drömde att jag hade på leasing för några nätter sedan, men tyvärr blir det aldrig någon partner till Boel, och förmodligen kommer han aldrig gå i min hage heller. Jag får istället se fram emot att den här killen går igenom (peppar, peppar!) och att han lyckas bli tillgänglig i Sverige illa kvickt.

1 kommentar:

isa sa...

oh my god att du bastade på killarnas!