onsdag 13 maj 2009

Aldrig mer rödbetssallad!

Fy f*n så äckligt! Aldrig, aldrig, aldrig igen! Inte för att det var äckligt att äta, för det tror jag inte det var, men blä, blä, blä så illa jag mår nu. Med fina ord kan jag säga att jag skulle vilja besöka ett visst rum och kasta upp en del näringsämnen. Med fula ord kan jag säga att jag bara vill spy upp all skit som just landade i min magsäck! Uuuuuuuusch!!!
Jag är dessutom trött och jag fryser! Är sånt verkligen normalt på våren? Jag trodde det skulle vara en underbar tid med solsken och gröna knoppar, precis som vårar brukar vara. Men icket. Ge mig lite sommar istället, så jag slipper må så här.

Igår startade Hann Undan på Solänget. Charmigt namn! En 3-årig valack efter Lome Kongen med Bausbring som morfar. Hann undan gjorde han inte, utan fick nöja sig med en 4:e plats. Malin Löfgren tränar och körde dessutom, kul med tjejer bland alla travgubbar!
Med i loppet fanns även Kloxie och Bodbäcksbjörna. Kloxie kommer ur Kloxens moderslinje (för de som inte läst Kallblodstravaren så är Kloxen en riktig trotjänare) och landade på en 6:e plats i sin första start. Bodbäcksbjörna hamnade just utanför pallplats, det är bara att ta nya tag!
Vann gjorde Mys Elden, efter Lome Elden och med Bork Rigel som morfar! Atom Vinter och Borkarn är riktigt fina morfädrar.

Det är kul att se att det är så pass många 3åringar som startar (12 st. i det här loppet), samtidigt som jag naturligtvis är lite avundsjuk och hoppas att Boel ska komma igång någon gång i år. MEN! Man ska inte stressa de! 3 år är trots allt inte så mycket om man vill ha de som tävlingshästar tills de blir 15. Och Boel ska ju hålla till både det ena och det andra (ridningen pratar jag om förstås). Loppen finns kvar för den tålmodige.

Sundons Gift på TV ikväll! Synd att jag inte har TV4 Sport, annars hade jag sett det live!

Nu ska jag försöka krya på mig till imorgon. Har ett prov, ett tal och en skrivuppgift på 90 minuter att göra, allt är klart och förberett och det ska bli så fruktansvärt skönt att få göra bort det. För efter det är det just inte så mycket skola kvar.

Inga kommentarer: