torsdag 30 april 2009

Lite ordbajs för att driva tid.

Nu sitter man här och dödar tid på skolan. Hade lektioner fram till 12, men utan bil tar jag mig inte hem, så då får man gilla läget och försöka hitta på något fram till 4 i eftermiddag. Surt.
Finväder är det förstås, men eftersom skolan tydligen ska låsas snart så vet jag inte om det är någon mening att gå ut, då tar man sig ju inte in sen... Å andra sidan skulle jag kunna knata upp till biblioteket och ägna mig åt lite läsning. Vet att de har en del hästlitteratur där... Hm.

Har inte orkat ta tag i att rensa upp bland bilderna än. Har en mängd på lager, från V75 och ett hundratal på Jänta och lille... ja, vad han nu ska heta. Det blir en hel del tillsammans, får nog försöka fixa till det nu inatt, eller kanske imorgon då man ju är ledig.
Fotograferingen känns vara på G igen. Funderar på att plocka ut Baronen till paddocken ikväll, jag misstänker att det kan bli ett trevligt kvällsljus och han blir så läcker i färgen då.

Det blir en lugn valborgshelg, och det känns lika bra det. Har varken ork eller tid att slösa bort dagar då man ska gå på halvfart och akta sig för att köra bil. Valborgs är helt klart överskattat, ändå visade statistiken på att det är då de flesta ungdomar debuterar i alkoholens värld. Why, kan man fråga sig? Min teori är att det har med våren att göra. De där 14-åringarna har inte vuxit ifrån neandertalarstadiet helt än så därför blir de alldeles tokiga på våren och kan inte hålla sina lustar i styr. Eller något sånt.

Äh, jag kände mig så omotiverad att skriva idag. De tre övre styckena tog över en kvart att få ihop, så då får det vara för idag.

Inga kommentarer: