tisdag 26 maj 2009

Lite planer för juni.


Snabbjobbet nere i Skellefteå gick bra. Egentligen så där, men det ledde iaf till en startanmälan, så det var åt det bättre hållet. Furre såg fullt fräsch ut, men lille plutten får inte plats med alla ben... För stor i baksteget helt enkelt! Så innan starten ska det slås på tvärtåade skor fram, vi får väl se om det blir någon skillnad. Personligen skulle jag ha fixat det redan igår så jag fått prova köra någon gång hemma med den nya balansen, men travgubbarna har ju sina egna sätt, och ibland fungerar de ju t.o.m.
Planen är att han ska starta nu den 2 juni på Skellefteå, den 12 juni (min studentdag! "/ ) på lunchtravet i Boden och den 25 (typ?) i Lycksele. Bodenloppet är väl det lättaste, resten av loppen får han stenhård konkurrens. Synd att 5-årsloppen inte körs nu, tydligen skulle de inte börja förrän i augusti...

Boel får gå i en egen hage, trots allt. Man kan kontrollera vad hon äter där (det går inte i den gemensamma hagen, där roffar hon åt sig allt som går) och så blir skaderisken något mindre. Jag vill inte att hon ska dra på sig något nytt nu när vi äntligen är på väg att komma igång samtidigt som hon måste bantas effektivt, så då blev lösningen som så.

Under onsdagen följer jag Nina O till Umeå för att hämta hem hennes sto Sörfaxa och titta på godkände hingsten Rapp Best. Jag har kikat på en del bilder av honom, och nog är han bra snygg! Ska bli roligt att se honom live, sen har jag bara Åsaelden och Frigg Mollyn som ska ses någon dag i sommar, gärna en solig sådan. Och så var det ju Piteå-hingstarna förstås. Och Keik Jo och Wikvinn i Ö-vik. Möjligtvis Hudik Stallions hingstar i samma veva som jag kikar på Troll Kevin och Pelle Babs, det vore verkligen någonting!

Studenten plågar min börs till dess gränser. Jag har aldrig varit med om något så oekonomiskt och onödigt. En mössa för 600 spänn som man använder en gång i livet?! Stå och frysa på ett flak i sommarkläder?! Inte helt fresh. Och så förstås alla de där "ceremonierna" i kyrkan och skolan och på skolgården... Usch, jag blir trött bara jag tänker på det. Släpp mig bara fri från Auschwitz så är jag nöjd.

Inga kommentarer: