fredag 22 maj 2009

Jag är tapper i datarummet.

Jag fick upp ögonen för Googles Sketchup nu imorse och skyndade mig hämta hem det. För en icke-datanörd som mig gick det lite knackigt i början, men nu börjar jag få hum på det hela. Kollade på lite skisser av stall som inspiration och nu flödar kreativiteten! Risken är väl bara att man över-gör det och börjar drömma orealistiskt. Men, men...

Pappa gör något väldigt mystiskt med garaget. Jag tror att det är för att han vill bli av med en unge eller två, för stanken som sprids därifrån gör en illamående och skulle säkert kunna få oss småttingar på fall. Han påstår att han ska måla om golvet, och att det där lösningsmedlet, eller vad det nu är, är nödvändigt, men den ursäkten köper jag inte.

Jag har tittat på terränghinder och balfrisyrer och nu ska jag stoppa hörlurarna i öronen för lite funderingar-under-promenad. Måste ner och lämna in ett papper på kommunen och så är det väl dags att kila förbi på ridklubben för att hålla sig uppdaterad.
Ett sånt hade varit kanonkul, men något liknande träd lär man ju aldrig hitta här uppe i norr. Tror man får nöja sig med något sånt här... En trappa av något slag lär nog tyvärr bara fortsätta existera i mina drömmar.

1 kommentar:

Nina sa...

Kul, måste hämta hem jag oxo. Har prövat Spcs-3D program tidigare, men det var svårt och jag kom inte riktigt överens med den. Denna kanske funkar bättre.