fredag 29 maj 2009

Äntligen dags för tävlingssäsongen!

I veckan har jag varit till Skellefteå, Lövånger och Happis, alla på separata dagar. Jag har gjort religionsprov och tanken var att jag skulle göra ett även i psykologi, men det fick bli en uppsats istället. Bara att gilla läget, Wirre-pirre (Wiren, våran lärare). Jag var en sväng på skolan idag och skulle meddela syon om vilka kurser jag inte vill ha med, men hon hade gått hem för dagen, den latmasken. Gjorde sedan hemprovet i matte, sen ska det nog faktiskt börja vara slut på allt. Tvivlar på att Matts tvingar på oss något mer, han har nog många betyg att sätta nu.

Rapp Best i Lövånger var jätteläcker! Snygg exteriört och trevliga rörelser (såg skritt å trav). Han motionerade sig själv i hagen när vi kom, sprang och spanade efter stona, men då betäcker han ju å andra sidan naturligt så jag förstår varför han blir i gasen när han ser brudarna.

Imorgon blir det Ytterberg på morgonen, och jag funderar allvarligt på att inviga sommaren ordentligt med att cykla upp. Det kan iofs sluta illa, i och med att vi ska spika hagar, dra trådar och att det är 2 snabbjobb som ska genomföras. Efter Furirs snabbjobb brukar jag kunna vara rätt mör... Och inte lär det ju bli bättre då om jag ska motionera så hurtigt innan det. Nåja, det är bara att se till att få i sig ordentligt med mat och sömn. Sen kan jag ju dega i soffan framför V75 resten av eftermiddagen.

Och appropå trav... Furre startar ju på tisdag. Det blir garanterat ett tufft lopp, kolla bara startlistan:
2140 m V
1. Libäcksjo - Leif Eriksson, 9 år, rek.30,6
2. Farmfurir - Robert Bergh, 5 år, rek.30,0
3. Wessel Egden - Ove A. Lindqvist, 5 år, rek.29,2
4. Skansaflickan - Mats Åke Nilsson, 7 år, rek.29,4
5. Frej Eld - John Östman, 7 år, rek.29,5
6. Snärtsäter - Ulf Arne Johansson, 8 år, rek.29,8
7. Bodbäcksbill - Patrik Wass, 7 år, rek.30,5 (dock gått 29,4 över kort i år)
2160 m
8. Lykke Rånda - Patrik Nygren, 7 år, rek.28,5
9. Fröyda - Birger Ledström, 10 år, rek.29,1
10. Guli Pirat - Mats Gällerstedt, 5 år, rek.28,8
11. Jakob Molle - Per Gustafsson, 6 år, rek.30,6 (27-tider på kort distans)
12. Elnetta - Jessica Lindgren, 7 år, rek.28,6
13. Guli Brand - Leif T. Dahlberg, 8 år, rek.28,9
14. Guli Jo - Krister Söderholm, 10 år, rek.28,6
15. Ulsrud Knoll - Jan Lindberg, 10 år, rek.29,8

De är äldre, snabbare och de flesta har redan startat tidigare i år. Men det var sagt att Furre skulle få ett snällt lopp, så det är väl bara att haka i någon rygg och hoppas på en peng. Robert Bergh är ju inte direkt någon amatör, så han ska säkert grejja det bra. Kanske får vi tips på hur vi ska dona med utrustningen för att det ska stämma bättre oxå.
Jag håller en liten tumme för Jessica Lindgren, som även tar ut Bodbäcksbjörna och Bodbäcksjill samma kväll. Tycker det är riktigt fina hästar, så det är bara rätt att önska de lycka till!

Min egna Boel verkar ha kommit igång nu och blir bara mer och mer positiv till arbete för varje gång vi är ute. Lite jobbigt är det ju, naturligtvis, men när de där extrakilona försvunnit ska det nog börja flyta riktigt bra. Hon ska få gå ett lätt snabbjobb imorgon, dvs. jag tar lätta utrustningen, joggar fram längs övre bergavägen och så får hon jogga aningen snabbare längs raksträckan. 2 x 500 m, och jag lär nog inte klocka. Isf blir det bara för min egen skull, det är dags att jag börjar lära mig tempona.
Jänta är oxå en piggelina, men självklart ännu värre än Boel. Lite dynamit över henne, faktiskt. Tur att hon inte är lika musklig och trimmad som tidigare, då hade det blivit åka av (som i snabbt och okontrollerat alltså, inte som i att falla av, för det är svårt att göra från Jänta. Om man inte tippar förstås...).

Imorgon kan det nog bli att köra till Arvidsjaur på kvällen och det känns okej. Kan hända att det kommer kännas lite jobbigare efter motionen uppe i stallet, men jag kan ju alltid slumra till på Sorseles soffa medan mina vänner bränner fettceller på Toxic. Sedan skulle vi visst till Byske på måndag? Kändes helt fel, jag hade tänkt åka buss till Arvidsjaur för lite städning av skåp osv., får se hur det hela löser sig. Det blev ju inte lättare av att jag ska vara i stallet vid 1, halv 2 på tisdagen, frågan är om jag hinner hem från Byskes camping...

13 dagar kvar tills jag blir 19. Sverige håller andan...
Har jag pengar blir det tårta för alla jag känner.

3 kommentarer:

belle sa...

du vill hellre städa skåpet än dra till byske??! give me a break!!

Sofia sa...

Du hinner nog tillbaka till Malå eftersom utcheckning ska vara senast kl12 på tisdagen :)

Nina sa...

Väntar med spändhet att få se alla andra kort från Rapp Best på din BDB!