söndag 24 maj 2009

Jag gillar utlänningar: amerikanare, australiensare och norrmän!

19 dagar kvar tills jag når den respektabla åldern av 19 år. Som 19-åring kommer jag att kunna... Nej just det ja, jag kommer inte att göra något annat än vad jag gjort nu. För det är precis vad 19-årsstrecket medför: ingenting! Ja, förutom att jag går ut gymnasiet förstås och enligt den stora planen ska bestämma mig för vad jag ska ta mig till i livet. Men det är ju en bagatell.

Den här söndagen ska ägnas åt att göra klart lite skolarbete, städa, stalla (funderar på att rida dressyr igen...Hm...) och så måste jag se V65 på eftermiddagen. Startar gör nämligen Amor Even, som så surt galopperade sist han var med på TV. Scenskräck? Jag hoppas att hästkräket vinner så att jag inte har fel angående ytterligare en hingst, men med motståndet han möter så är det väl tveksamt. Godkända Lomar och Grindstad Jahn, samt formtoppade Stamping och Lome Stjernen. Suck...

Och appropå trav så såg jag intervjun med Tim Tetrick igår. Han är alltså den omtalade stjärnkusken från staterna som kommer över för att köra Buck I St Pat i Elitloppet, och för de som inte vet innehar han rekordet för flest inkörda segrar under ett år, hela 1189. Jag måste säga att dessa utlänningar som kommer och ska köra i Elitloppet, både Tim Tetrick och Chris Lang, är nuvarande kandidater till äktenskap. Chris Lang är tyvärr gift, så hans fina dialekt får jag tyvärr klara mig utan, men Tetrick har "bara" en flickvän, så honom kan jag säkert övertyga. Fransmännen som kommer skiter jag i, fransmän är ju trots allt fransmän, och de äter grodor och sniglar.

Aldrig trodde jag att en balfrisyr skulle ställa till med så mycket huvudbry. Försökte leta upp lite exempel och så hittar man snart en hel hord med frisyrer som alla ser likadana ut, men som tydligen inte är det? Det blir nog till att prata med Sofie, hon kanske har några idéer om hur det det ska lösa sig. Jag fick ju nämligen krav på mig nu när det blev klart att jag skulle gå med Sarah och hon ska tydligen se "stunning" (citat) ut. Inte ville hon smita in bakvägen med mig heller, nej, vi ska anlända i ambulans och kräva all uppmärksamhet som går att kräva... Och jag som inte är något stort fan av uppmärksamhet och uttitande kan förstår inte annat än känna kval och ångest. (Och just ja, bilden bredvid är potentiella örhängen till balen, kände mig ambitös med kameran och macro-objektivet)

Kanske dags att skynda upp till stallet medan vädret fortfarande är fint? Det har varit lynnigt på senaste och kan nog slå om illa kvickt...

1 kommentar:

SNYGGASTE PARET sa...

DOM VAR FINA TOVE!