onsdag 6 maj 2009

Kallblodslopp på TV, härligt!

Nu mås det lite bättre, när man äntligen är hemma.

Mötet gick bra, jag får förhoppningsvis skicka upp halva gruppen. Den andra halvan kommer nog att få nya kamrater till hösten, och så får vi se hur vi gör med en eventuell ny plaskis-grupp. Det hela beror ju lite på om jag är kvar här då.
Det skulle även erbjudas en utbildning till hösten innan skolan och träningarna drar igång, om jag är kvar så skulle det vara jättekul att gå. Bra att ha lite med i bagaget.

Arne hade varit ute och kört lite snabbare med Furre ikväll och han drar fortfarande ett bakben, troligtvis har han sträckt sig vid utbrytningarna han gjorde ur hagen för några veckor sedan. Inte göra mycket åt, det kommer bli en hel del lugn ridning och dressyr maj månad för hans del.
Boel får vi se vad det blir av. När hon nu står i bantarhagen känner jag ingen jättestress över att hon inte går just nu. Hon tycks växa och har dessutom inga skor så vi tar det lugnt. Jag ska ut och gå med henne imorgon och promenader är nog vad som kommer ligga på schemat till och med måndag iaf. Får se vad som händer efter det.

Siljansloppet på lördag då V75 går på Rättvik! Många fina kallblod med där i år. Clay, Amor Even, Håkon Jo, Aldermarin, Lome Stjernen, Vingbo Stjärn, Love, Hallsta Lotus, Slettvoll Rambo, Sundbo Kravall... Och några till. Mina stora favoriter är Clay, Amor Even, Aldermarin och Slettvoll Rambo, så jag hoppas på toppen för deras del!
Aldermarin borde ha en trevlig chans, han står ju 20 meter till på sina vanliga motståndare. Amor Even kommer direkt från en 22,9-tid som togs bakom Kasper Mollyn och Voje Faks i Norge, det är nytt rekord för hans del och jag hoppas lite grann att han har storform. Vore roligt om han kunde få placera sig bra i ett sånt här lopp.
Slettvoll Rambo tycks vara i högform enligt nya tränarna (Lundås Emelies, btw!) och det är en riktigt läcker kille så han borde nog ha chans på en fin placering!
Loppet innan är Ego Boys minne, ett blodinglopp där Jaded, Standpoint och Acclaim är med. Det är inte många varmblod jag tycker är fina (Copper Beech för färgen typ?), men jag såg Standpoints senaste start och den hästen är riktigt, riktigt fin! Acclaim var ju fruktansvärt läcker då jag såg honom på V75 i Umeå, men det är ju annars ingen jätteflott häst.

Nu skriker pappa på datorn och jag själv ska knata iväg till biologiboken. Prov på fredag! Det ska nog lösa sig till det bästa.

Inga kommentarer: