onsdag 8 april 2009

Påsklovet ligger framför oss!

Nu är det ungefär 2 timmar kvar till påsklovet, och sedan en timmas resa hem. Skönt ska det bli, men lite konstigt, just som man börjat komma igång med skolarbetet igen.

Idag höll jag mitt högtidstal om Isabelle och hennes nobelpris. Kändes som att jag stack ut lite väl mycket i mängden, det var många som hade om födelsedagar och bröllop. Två stycken som hade om studenten, två väldigt olika tal var det, så helt uttittad kände jag mig tack och lov inte. Jo, i min värld hade ju Isabelle nämligen fått nobelpriset för att ha hittat botemedlet mot AIDS. Botemedlet hade något med hormoner att göra, det var min teori iaf.

Insåg igår att jag inte lämnat in loggboken än! Det är ett diskret, svart block som jag trodde jag hade lämnat i hennes fack, men tydligen inte. Den har legat hemma och skräpat utan att jag tänkt närmare på saken. Aj, aj, den måste jag komma ihåg efter lovet. Fast nu var iofs betyget redan satt, men Marlene, min handledare, sa att det kunde vara kul att se. Och jag vill visa den bara för att bevisa att allt med Boel faktiskt hänt, så att hon inte tror att jag hittat på!'

Igår blev Baron sprutad i båda framknäna, och det var nog lika bra det. Det såg rätt illa ut när han böjde fram, och tydligen är det svårt att få de helt fräscha i framknäna om de inte sprutas, så nu väntar en viloperiod fram till slutet av april. Skönt med mindre arbete, men det lär bli jobbigare att hantera den gule, han blir ju bråkigare när han inte motioneras. Trist att han inte riktigt håller sig fräsch, grabben, men det kan nog bli bättre när han slutar växa och inte springer och tokar sig i hagen lika mycket.
Furir såg helt okej ut i sitt snabbjobb men blev kanske lite för vass för kusken, som för dagen hade matförgiftning och inte alls var i form. Furre är ju en del att sitta bakom, trots sin storlek...

Jalle startar ikväll i Skellefteå, det är väl bara att hålla tummarna. Om han är i samma skick som sist ska han väl vara där framme och leta pengar, kanske till och med plocka vinsten, om han får ett bra lopp. Värsta konkurrent står 20 m framför, så helt lätt blir det nog inte.

Pappa har ställt in minibussen i garaget, troligtvis för att kolla fjädringen, och det känns inte helt bra. Inget stall ikväll heller, alltså, om jag inte får tillstånd att köra den förstås. Men imorgon får han säga vad han vill, då ska jag dit, och i nödfall knycker jag BMWn av honom.

Malå Ridklubb fick tillökning natten till tisdagen. Ett hingstföl undan B-ponnystoet Vilma (Wilma?). Jag har inte varit där själv än, men det måste man väl göra bort så småningom. Lite kul är det väl med föl, men i den här situationen blir jag faktiskt något skeptisk. Stoet köptes in för ridskoleverksamhet och så får hon plötsligt ett föl... Verkligen oplanerat. Ingen härstamning heller, men eftersom det är en ponny vi pratar om här så får det väl gå.

Uppdaterar om tävlingsresultat och eventuella fölbilder sen ikväll!

Inga kommentarer: