tisdag 21 april 2009

Tangen Per in my <3. Och sen kanske i Boels.

Efter ännu en hemmadag har jag via TVn lärt mig att fladdermössungar lever ett farligt liv. I alla fall om de bor i den grottan som de visade på programmet. På golvet där finns nämligen köttätande insekter som äter de stackars ungarna levande och kan sluka en fladdermus på 45 minuter. Det är en låååångsam, plågsam död. Jag har också lärt mig att elefanter kan bli dräktiga fastän de är 50 år gamla. Eller hur det nu var.
Animal Planet är lätt den bästa kanalen, allt annat var bara skit. På musikkanalerna visar de ju inte ens musik längre, nu har t.o.m ZTV svikit mig. Vart är världen på väg?!

Jag längtar som en giraff kanske gör under torrperioden efter mina kära små hästar uppe i berget. Nästa stalldag ska det bli massa pyssel på! Boel tycker ju alltid att det är mysigt, men nu har även Jänta börjat dras som en magnet till borsten. Det är inte lätt att vara högdräktig och fortfarande ha kvar en del vinterpäls. Arne trodde ju förresten att hon skulle föla inom en vecka. Det tror INTE jag. Två veckor. Kanske. Å andra sidan vet man inte, en sån där liten kan ju ploppa ut lite när den vill. Nåja, hur som helst så börjar det närma sig, oavsett om det är en, två eller tre veckor kvar.

Lix Mollyn, med Nanna som mormor (har pratat om det tidigare, hon är även mormor till Mentor Mollyn, Kasper Mollyn och Frigg Mollyn) vann i Norge idag på tiden 1.27,7. Härligt, tycker jag! Och Tangen Per som jag är så förtjust i tog en V75-seger i Norge den 18:e (tror han ingick i statistiken på morfädrar, han har Atom Vinter som morfar), på tiden 24,7, vilket även är nytt rekord för honom. Han har nu 436 000 nKr insprunget och jag hoppas verkligen att de behåller honom som hingst, att han går bra nu under sommaren och att de visar honom igen till hösten.

Anmälde mig till att vara röstmottagare på Europaparlamentsvaldagen (eller vad det nu heter). 1500 spänn och så 98 kr/h för övrig tid... Enkla pengar för några timmar under en dag. Jag var inte ens medveten om att det fanns en sådan dag, och jag vet inte vad jag skulle rösta på om jag skulle göra det. Undra just om övriga Sverige har koll?

Inga kommentarer: