söndag 19 april 2009

Depression på våren? Hur gick det till?!

Järvsöfaks åkte på stryk av Moe Brage och Åsajerven i Finland. Kunde inte skaka av sig norrmännen och på upploppet pressade de sig förbi. Nu märks det att "vår kung" har börjat bli till åren och att det inte är samma tryck i honom som tidigare. Roligt att Moe Brage vann! Jag tyckte ju hemskt bra om hans trav, och han kommer dessutom ur samma modersstam som Slogum Björn och Slogum Sonja! :)

Jag vaknade upp idag och mådde bara skit. Snuvan och halsont har jag haft sen tidigare, men under natten har något angripit min allmänna hälsa och idag känns det som att jag skulle kunna ligga hukad över toan eller en hink. Vad är det med våren och påsklovet?! Jag har längtat så mycket efter de, och sen får jag inte ens njuta fullt ut?! Livet är för orättvist!

Två "plaskis"-lektioner kvar för den här terminen. Tanken var att idag skulle bli näst sista gången, men jag funderar jag... Simhallens luft är ju inte den bästa för sjuka människor och jag vill verkligen inte smitta ner alla söta barn, för då får man nog höra både det ena och det andra. Det skulle å andra sidan vara skönt att få det bortklarat, ju mer man drar ut på det, desto mer får simklubben betala för hyran av hallen.

Nu ska jag gå och lägga mig i min säng och vara lite patetisk tills min dumma kropp kommer på bättre tankar. Ingen rolig bok har jag hemma heller, men å andra sidan skolarbete i högar... Yey, jag är sååå laddad. Eller?

Inga kommentarer: