fredag 24 april 2009

Jag känner panik inför lördagen.

Kris! V75-resan är i farozonen. Arne har hittills inte fått tag i några biljetter till stallområdet (hör vad bortskämd man har blivit), och jag diskuterar för fullt med fadern om bilarna. Han skulle tydligen in och shoppa i Skellefteå, men då tycker jag att han gott och väl kan fara till Umeå istället, där finns ju så mycket mer!
4 st. godkända hingstar är med i kallblodsloppet; Håkon Jo, Millex, Love och Aldermarin. Inget toppskikt, men godkända är de ju likaväl, och jag har ju en liten crush på Aldermarin. Jag misstänker att Håkon Jo kan vara en snygging, Rigel Jo-hingstarna har ju en tendens till att bli så. Och är de snygga så är de fotovänliga.

Guldbjörken blev en besvikelse med endast 7 hästar till start. Jag hade hoppats få se en storstjärna eller två (förra året var ju Giant Superman med), i år får man nöja sig med Jocose och Acclaim. Om det nu blir av förstås.

Jänta är ett mysterium. Jag hittade minimala vaxproppar, men ingen vit mjölk, och hon är dessutom pigg som en tävlingshäst. Jag gick en promenad i onsdags och lämnade långa skidspår efter mig när jag skulle få stopp på henne. Hon skuttade och hoppade som en unghäst trots att hon är stor som en tunna. Det är förresten storleken som gör att hon är svår att få stopp på... Jämför man vikterna på oss har jag inte mycket att sätta emot.

Nu i eftermiddag har jag ett trevligt matteprov att se fram emot, och förmodligen även ett glosförhör, hur jag nu ska hinna med allt det. Till veckan har jag prov i kemi och fysik, på onsdag ska jag hålla ett 10 minuter långt tal och så ska det skrivas en del i engelskan. Ingen vila här inte. Torsdag är det kompletteringsdag, och då ska jag väl göra bort en del som jag har ogjort, fredag har jag helt ledigt. Men om typ en månad är betygen satta och då slipper jag sånt här! Yey!

Vi pratade lite grann om allas insökningar idag. En klasskamrat hade bl.a. sökt in till sjuksköterska. Höstterminen 2007 låg intaget där på ca. 15. Förra året låg det visst på 17,7. Sjukt! (ursäkta ordvalet) Visst är det bra att det finns krav på ett visst engagemang och lite ambition när det handlar om vården, men 17,7, det är redigt högt. Och nu när det visst ska behövas så många i vården... Dåligt planerat, tycker jag!

Nog med ordbajs för idag. Jag ska försöka få upp lite bilder här på bloggen, det börjar bli lite väl mycket svartvitt. Mer färgklickar önskas! Det är det enda löftet jag ger idag.

1 kommentar:

Sofia sa...

Jaa alltså usch för så höga intagningspoäng! :o