fredag 17 april 2009

Det är inte lätt att hitta en acceptabel man i dagens samhälle!

Jag blir alldeles tårögd av att läsa om Stig H, han är nog den bästa mannen i hela världen! Han gör (häst)världen till en bättre plats! Hade han inte haft familj och varit 45 år äldre än mig... Ja, vem vet vad som kunnat hända då! I dagsläget får jag nöja mig med hans stjärnkusk istället, om jag nu någonsin vågar skicka äktenskapspapprena till honom.

Jag sköt upp bokningen av tågbiljetter ner till Stockholm, och gissa vad som hände... Jo, 95 kr-biljetterna försvann på två nätter. F*n oxå. Och inte nog med det, plötsligt verkar alla storstjärnor tacka nej (!) till att komma till Elitloppet i år. Vad är det för stil?! Jag hade velat se amerikanaren Arch Madness, men icket. Den enda hittills som jag känner mig lycklig över är Sundons Gift från Australien och det är ju bara för att han är just från det landet, inte för att han är osedvanligt vacker eller så. Elitkampen lockar ju förstås, av någon anledning visade de ju inte det på tv förra året, så för att vara säker på att få se det måste man ju nästan ner (även om ATG Live finns nu). Ja, ja, bäst att skynda sig boka innan priserna stiger i taket helt.

Furir har misshandlat mig nu i tre dagar. I onsdags var jag kaxig och slängde mig modigt upp på honom barbacka. Det blev arbete i skritt och trav, och några få galoppsteg. Grabben är mycket att sitta på, men jag höll mig kvar. Det hela slog förstås tillbaka dagen efteråt, då låren värkte som cancerknölar. Efter en klaffsig promenad ner till soptunnorna hade jag motionerat bort den värken, men nött lite på knäna. Idag satte jag mig, lika tufft, upp barbacka igen, och det höll på att gå illa flera gånger. Illa som i att jag höll på att landa i bruna vattenpölar och decimeterdjup lera. Tur att han har mycket man att hålla i sig i, annars hade jag aldrig överlevt hans krumsprång.

Ikväll blir det lyxigt med kladdkaka hos Isabelle, man tackar och bockar i förväg för det, men det blir i övrigt en tidig kväll då jag ska upp till stallet tidigt imorgon. Det bär av till Skellefteå igen för ett snabbjobb och det är väl bara att hålla tummarna för att det ska gå bättre då än vad det gjorde i tisdags.

Nu ska jag vara flickig och reda ut mitt hår. Och sedan lite mindre flickig när jag ska slita med fysiken.

Inga kommentarer: