tisdag 10 november 2009

Två korthåriga blåste igenom Ytterberg ikväll.

Måste uppdatera efter Boels jobb ikväll. Hon kändes hur fantastisk som helst!!!
Jag börjar på allvar tro att det är mitt surt inköpta körtäcke som utövar någon slags kraft, för det har gått kanon varje gång jag kört med det nu.
Boel var pigg och låg på redigt bra hemåt, så hon fick dra på små bitar. Travade bra gjorde hon också, och när hon förstått att smackning och en klatsch med tömmen INTE betyder galopp (ingen mer galoppträning förrän hon förstått skillnaden) sänkte hon bakdelen och sköt iväg som en kanon (och sköt upp massor med snö i ansiktet på mig).
Nu är det bara de längre broddarna som saknas, sedan börjar jag med intervalljobben på lördag. Därefter får vi se vart det hamnar, men ett banjobb veckan därpå skulle inte sitta fel. Kanske på onsdagen, då Furir startar i Skellefteå...

Båda mina pärlor går alltså kanon just nu. Nästa vecka ska jag därför, när Arne åkt bort, täcka båda två med matchande täcken, för att, typ, fira framgångarna! ;) xD

Just ja, för att förklara rubriken... Jag klippte mig idag. Inte lika kort som Boel, men kort om man jämför med min tidigare hårlängd. En typ av lugg fick jag också, men den försvann snabbt i mössan. Skönt känns det iaf, och jag kan förstå att Boel kände sig friare utan sitt hår. ;P

1 kommentar:

Anonym sa...

skippa mössan. Snälla? den har väl gjort sitt?!!