onsdag 25 november 2009

Jag har en lysande idé om plogningen av Malå.

Vad är det för fel på Malås plogbilar?! Varför skottar de inte gatorna före de skottar parkeringsplatserna? Typ Apotekets parkering... Vem kör dit kl. 5 på morgonen? Nej, just det; ingen! Men vem cyklar längs gatorna kl. 5 på morgonen? Jo, just det; jag. Och jag har allt sett bilspår också.
Slutsatsen är alltså: skotta gatorna före ni skottar de mindre parkeringsplatserna.

Plusgraderna håller i sig, så om det inte kommer snö tillsammans med kylan blir det en halkig helg med isrännor och hårda kanter att ta sig över. Usch...

Har fått igång min Live på ATG och ska se lopp från Boden ikväll, bland annat ett av STC:s inskolningslopp för kallblod och Kalla Hästägarkannan. Och imorgon får man bänka sig på lunchen för att se Furres lopp från Umeå! Det går på TV också, om jag inte missminner mig.

Satte mig för ovanlighetens skull och betalade räkningar på morgonen istället för på kvällen. Det tar naturligtvis väldigt ont när man samlat ihop alla räkningar på Internetbankens sida, men så farligt var det inte i slutändan, när jag tänker efter. Jag fick ju lön den här månaden... ;)
Nu ska jag bara kräva in lite skulder från kompisar och Horze (blev väldigt struligt att få igen de pengarna), sen är min ekonomi i total harmoni.

Inga kommentarer: