onsdag 18 november 2009

Furiren tog andra raka segern.

Höhö, här får ni ett utdrag från Norran om gårdagens insats på Skelleftetravet:

"Farmfurir fortsätter att svara för starka prestationer. I dag kom andra raka segern i Per Gustafssons regi.
Farmfurir har varit klart på gång i höst och under den sista månaden har utdelningen kommit. Vid onsdagens tävlingar rundande han motståndet i spåren och visade härlig styrka.
– Han gjorde sitt bästa lopp och han har aldrig travat så bra, kommenterade Per Gustafsson.
Farmfurir inledde lopp i femte/sjätte utvändigt innan Per gick med i anfall.
– Vi gick på själv 600 meter kvar och redan i sista sväng var vi förbi.
Över upploppet gick Farmfurir ifrån säkert med 2,5 längder.
– Det ser bra ut och vi kommer nog att fortsätta starta på i vinter, säger Per om Farmfurir som har tjänat 108 000 kronor hittills i år."

Och ja, det var så fantastiskt som de beskriver det. Killen travade jättesnyggt, trots lervällingen (som de bedömde tog 2 sekunder av normala tiden, så 31,0 är väl ner mot 29,0 på vanlig bana) och pressade sönder motståndet med både tussar och huva kvar.
En eloge till Per Gustafsson som fått det att fungera så här bra!

I lördags var jag och några kompisar ute på Borgen (Malåborg) där Festbolaget höll sitt första lagliga partaj. Jag vet inte om jag tyckte det var helt fantastiskt; musiken kände jag inte igen och det var lagomt med folk. Det kom visserligen fler på slutet av kvällen (efter 12 typ), men ändå... Njae. Men för Malås skull hoppas jag förstås ändå att det gick bra för arrangörerna.

Jag sliter vidare varje morgon på cykeln, oftast är det lättsamt och skönt men i måndags kan man inte beskriva det annat än som ett helvete. För det första skulle jag ha tagit vadarstövlar att gå i, för det andra skulle jag ha behövt en 4hjuling istället för en cykel. I slutändan blev det en hel del promenerande, för det slirade mest runt eller spann på stället i slasket.
Turligt nog var någon duktig traktorförare ut och "plogade"/skyfflade vatten så tisdag var det normalt igen.

Jag jobbade även i tisdags och fick då ett schema för december i samma sväng som vi skrev ett nytt kontrakt till i slutet på januari. Inte helt oväntat ska jag jobba under mellandagarna, men tänka sig, inget allvarligare än den 28-30 december. Det blir nästan ett jullov för mig! Tidningen delas nämligen inte ut röda dagar...

Boel går jobb igen och Jänta får jobba, hon med. Båda två känns mycket fina för dagen, och det är väl bara att hoppas att det håller i sig.

Inga kommentarer: