måndag 2 november 2009

Morgonrapport.

Klockan visar 06:44 (även om det på bloggen säkert visas något annat, klockan är knäpp här) och jag är tillbaka efter min första cykelrunda på byn. Grannens äldsta pojk fick vara guide på morgonsvängen och jag försöker själv redan imorgon. Faktum är att det inte alls kändes svårt, och det blev ju inte svårare av att det är i stort sett samma distrikt som jag kör på Posten. Vi får se hur det hela går...

Både Boel och Jänta kändes kanonfina igår, men vad kan man göra på detta underlag?! Nej, just ingenting. Livet är bra orättvist.

Ska snart upp och morgonfodra odjuren, sedan måste jag försöka hitta en ersättare till teknik-gruppen ikväll. På arbetsschemat står det Arbetsplatsträff (vad nu det kan vara?) mellan 16.30 och 18.30... Rackarns. Jag får hoppas att det löser sig.

Naturligtvis ska Horze och Hööks ha rea just när jag beställt från Börjes... Nu fanns de grejer jag ville ha iofs inte på varken det ena eller det andra H:et, men ändå. Lagen om allts jävlighet var det va?
Och appropå den lagen misstänker jag CH-sadeln, som jag tycker ligger bra och stilla på både Boel och Jänta, men som ändå lämnar en del funderingar. Jag hoppas verkligen att jag är paranoid, för jag gillar den verkligen. Å andra sidan tycker jag väldigt bra om T6-sadlarna i Hööks...

Nu ska jag få i mig lite mat, och höra med Hanne om hon ska med upp till stallet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fick erbjudande om fritt porto. Vill du skaffa sadel nu också?/Bib