onsdag 25 november 2009

Jag ser fram emot helgen.

Äntligen! I helgen ska det bli minusgrader. Enligt SMHI ska vi komma ner i hela 8 minusgrader på söndag!!! Jag tackar den Högre Makten och lovar att inom snar tid bygga ett altare där jag kan offra bullar och kakor till den.

Idag inleddes rättegången mot Åke Svanstedt, Glenn H Persson och Carl Johan Jepson. Enligt rapporter inga konstigheter, det hade visst gått lugnt till idag. Man kan ju hoppas att det fortsätter i den andan, men realisten i mig tror inte på något sånt.
Jag håller tummar och tår för att Kung Åke klarar sig helskinnad genom det här! (se där, nu tog jag äntligen ställning)
Förutsatt att han är oskyldig förstås, vilket jag hoppas med hela mitt hjärta.

Jag hittade för någon dag sedan en annons på en Griffin Flatback, såg ut att vara i fint skick och till en väldigt fin peng. Men rackarns... När jag väl bestämt mig och skickat iväg ett mail om det så upptäcker jag att där finns ingen annons kvar längre, och så får jag tillbaka ett mail om att det tidigare inte kunde levereras... Så jag testar skicka från en annan mail, men det går inte heller. Hm. Osis, minst sagt. Jag ska vänta någon dag till och prova skicka igen, så att det inte är min mail som strular och det blir något missförstånd, men här hyser jag inga större förhoppningar. Vad är oddsen för att båda adresserna slutar fungera samma dag?

Jag skulle kunna skriva en mild kärleksförklaring till min lillasyster idag, men jag är inte fullt säker på att hon faktiskt har gjort allting bra...
Så här ligger det till. Idag blev det en lugn stallardag för hennes del, då Kerstins ansikte alltjämt bär upp en bula så hon blev tvungen att döda lite tid när jag skulle ut med både Boel och Älva. När jag kört Boel och vi plockat in alla hästar för lite middag så frågar hon mig om jag har någonting som behöver putsas. Ni skulle ha sett solstrålarna som kom från mig. De skulle förmodligen ha gjort en vampyr brunbränd. Så kändes det i alla fall. Jo, svarar jag förstås och går igång. Då tillägger Judith, denna manipulerande 15-åring; "Jo, för Kerstins grejor är ju så rena".
...
Jaha?! Och vad menar hon med det? Att Jänta och Boels (alltså mina) grejor är smutsiga och att jag är en dålig hästägare som aldrig putsar?! Jag har säkert putsat hela 5 gånger den här månaden!! Vilket är bra mycket bättre om man ser på hur det var i våras.
Fallet kan naturligtvis även vara att hon bara gav en förklaring till varför hon inte putsade Kerstins utrustning, men man ska aldrig tro för gott om tonåringar, det ligger liksom i deras natur att alltid ha bakomliggande orsaker till allt de gör.

Hästarna går fortsatt bra, båda två är nästan onormalt pigga, men tyvärr är underlaget lite klurigt. Man får ta var dag som den kommer. Jag håller tummarna för att vädergubbarna har rätt den här gången och att det faktiskt blir kallare.
Sundsvall-resan har jag lagt på hyllan, det börjar kännas orättvist mot Boel när hon knappt får några ordentliga snabbjobb alls.

Det lutade mot Skellefteå även nu i helgen, men jag vet inte riktigt hur det blev med den saken?

Jag bifogar en bild på ridskoleponnyn och min minsta lillasyster som var uppe nu i höstas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Judith är allt en riktigt bra 15-åring! ;)

/Magda

Anonym sa...

Vi är olika, Tove! Och du har dina styrkor.../Mms