torsdag 29 oktober 2009

Norrland blev en besvikelse.

Så var man tillbaka i Malå.
Efter att ha kollat väderleksrapporten och hört rykten trodde jag att jag skulle mötas av mer, och torrare, snö än vad som lagt sig när jag åkte, men där bedrog jag mig. Inte en millimeter mer snö, bara kallare.
Det är verkligen inte ofta jag säger det, men snälla, ge oss lite mer snö!!!

Jag har redan hunnit lämna av den nyinköpta hästutrustningen i Ytterberg. Det blev inte bättre än att jag och Hanne svängde om där på vägen hem från Bastuträsk och klappade lite på djuren. Nöden har ingen lag, så att säga. Och så fick ju Hanne spana på "fölet", varefter hon dystert konstaterade att han inte var så liten längre.
Nu sitter jag här och väntar tills klockan blir eftermiddag och jag kan fara upp och stöka runt. Efter 4 dagar av hästlöshet (om än vi skymtade några i Skåne) och 18 timmar på tåg kryper det lite i kroppen.

Jag misstänker att göralösheten kommer att gå över illa kvickt. Tittar jag i min almanacka och i påminnarlistan ser jag att det finns en hög med saker att göra... Bankbesök, jobbcoachsbesök, biblioteksbesök, frisörbesök...

Jag fick en bekräftelse på min jobbansökan till brevbärare i Kiruna, får se om de hör av sig mer än så. I såna fall skulle det bli en intervju, och det ska man, enligt min jobbcoach, ha varit på någon gång i sitt liv, om inte annat för erfarenhetens skull. Vi får se var det hamnar.

Manda, lumparen från Boden, är hemma på permis och henne ska jag försöka träffa på. Lördag är jag chaffis, och får jag tid kör jag iväg en sväng till Adak då för att säga hej. Och se vad hon klätt ut sig till. Och förstås vad alla andra klätt ut sig till. Själv är jag inget stort fan av skräcknatten i slutet på oktober, men det är läckert när folk klär ut sig.

Imorgon blir det Skelleftetravet, och av någon anledning är jag jättetaggad. Undra just om det är ett tecken från ovan? Eller Furir som utövar telepati och berättar att han tänker vinna imorgon.

Nej, nu blir det nog en resa upp till stallet ändå. Men jag höll i mig i nästan 2 timmar, det tycker jag var duktigt gjort.

1 kommentar:

Nina sa...

ang. jobb, så såg jag att tidningstjänst söker folk i Malå. kolla under ske-å's jobbsökningar i AF.

Hur coolt som helst att "känna vibbar". Du får utveckla det.