onsdag 14 oktober 2009

Bisarra badhusbilder och bästa Barons banresultat.

Först ska jag se till att rapportera lite mer om vad som hände under helgen.
Vi anlände vid ca. halv tolv och gjorde oss genast hemmastadda på campingen där vi skulle sova. Jag gjorde en riktig fuling och smet under bommen när Bosse slog in koden och passerade med sin bil. Ungarna i baksätet skrek och jag gasade, med denna kombination av aktioner tog vi oss in. Ett tag var jag rädd att någon slags väktare skulle komma efter oss och slänga ut mig, men det hände alltså inte.
Insimmet startade vid 13 (för de som inte vet är insim ungefär detsamma som en gemensam uppvärmning där man får testa banorna och pallarna), sedan blev det en låååång eftermiddag med fina resultat. Jag tror ungarna tog 4 eller 5 medaljer den dagen, och nöjda och glada i hågen passerade vi sedan Tre Kronor för lite mat på vägen hem. Måste passa på att lägga ett gott ord för den restaurangen, för vi fick maten illa kvickt, trots att vi var 11 st.

Hem och sova. Neeej, något sådant skulle aldrig hända, även om jag önskade det. Självklart skulle ungarna ut på stan. Och vem fick följa med som barnvakt? Jo, just det. Tove. Efter lite planlöst strövande i kylan tog jag med mig minstingarna hem igen, och där var det bra mycket trevligare, med dusch och nya lakan.

Söndagen inleddes tidigt med insim vid 8. Vid 11 stack vi tillbaka till campingen för lunch och vid halv 2 var vi tillbaka i Eddahallen. Resterande medaljer togs idag, och de flesta var nöjda. En av simmarna fick 2 oturliga diskningar, men rekordsänkte rejält, och tänka sig, då kan man vara nöjd ändå! (är dock inte säker på att h*n var det)

Jag fotade så smått under hela helgen och fick väl till några bilder. Som alltid är det svårt med foto inomhus... Om man inte har en fet glugg, som tidningsmänniskan hade. Nåja, man kan inte få allt här i världen.

Efter helgen hände lite smått och gott, bl.a. 2 tuffa jobbardagar och ett trevligt dressyrpass. Det viktigaste att nämna hände dock idag, ikväll på Umeåtravet för att vara exakt. Baron tog sin tredje raka seger på lika många starter och rekordsänkte ytterligare. Vilket häst! Han hade, som vanligt, en del fuffens för sig, men när det väl blev allvar skötte han sig ypperligt och höll undan för Jan-Olov Perssons Hällsjö Albert. 32,4 med galopp blev det nya rekordet och 25 000 kr tjänade han åt husse. Det blev många klappar efteråt, och jag fick till och med mysa lite med honom utan att han skulle försöka dra lös fler knappar från min fina kappa (Boel lyckades plocka en).

Nu blir det nog ett besök i Skellefteå på lördag. Boel ska få några intervaller i kroppen (behövliga!), och så ska Baron få komma hem för att vila upp sig och sedan vinterträna i snön.

Det drar ihop sig för terminens högskoleprov. Intressant är en underdrift. Det ska bli ruskigt spännande, och jag hoppas att det går lika bra som förra gången, fast gärna lite bättre siffror, om än de förra var bra, de också. Jag försöker plugga lite grann inför det, men det är naturligtvis inte så lätt som det låter. Man vet ju faktiskt inte vad det är för något som kommer. Så det blir en del ordkunskap, lite läsande på engelska och så tittar jag på statistik-uppgifter på nätet och i gamla matteböcker. Matteböckerna försöker jag dock undvika in i det sista, de påminner för mycket om tiden i Arvidsjaur...

Imorgon väntar ett besök av hovis, en dust med tvättmaskinen, förhoppningsvis en hel del läsande och så har jag ju en sim 1:a på kvällen. Den har jag dock tänkt smita ifrån sista stunden och låta Sofia sköta den delen. Sofia som i min assistent, som, förmodar jag, klarade av att hantera Plaskis-ungarna i söndags.
På fredag får jag hoppa in och jobba igen, nu är det halv 8 på morgonen som gäller... *suck* Under sommaren var det kvart i 9 som jag skulle vara där, värsta sovmorgonen ju...

2 kommentarer:

den vackre sa...

men fy fan tove, måste man plugga????!

zacefronpussen sa...

jag pluggade inte och jag fick 2.0 så jag tror det är lugnt.