tisdag 27 oktober 2009

Fint höstväder i Skåne.

Jaha, så var Tingsryd-tripen överstökad. Ni kan kanske ana er hur det såg ut när jag kom ut ur affären. Jo just det, händerna fulla. Tyvärr fick jag inte med mig det som jag tyckte jag hade mest behov av; ett vintertäcke med hals. Täcket jag ville ha var slut, och när jag sedan tittade på de andra tänkte jag: "nej, om jag verkligen ska ha ett vintertäcke med hals (rysningar) så ska det tusan vara något som ser bra ut".
Jag lyckades ändå slösa slantar och kom ut med ett ridtäcke, ett körtäcke, ett fleecetäcke, ett schabrak, ett bett, boots, en svettskrapa och ett grimskaft. Och så måste jag alltså beställa det där vintertäcket. Det blir med andra ord att dags att rensa skåpet igen.

Vädret har varit so-so sen vi kom, men idag ser det ut att spricka upp. Tur är väl det, nu tar jag mig ut för lite fotning, och så blir rundan på stan inte ett helvete. Förhoppningsvis blir det bio ikväll (igen, igår kväll såg vi Fame), då är det Flickan som lekte med elden som gäller. Mamma följer nog med, vilket kan vara bra om man behöver hålla hand. Ja, det är så jag väntar mig filmen.

Det blev ingen start för Boel på fredag, men Furir går ut i ett lopp, så någon försvarar stallfärgerna! ;) Det är ett lopp med 25 000 kr i förstapris och det är en brokig skara, åldersmässigt sett, som kämpar om slantarna. Furir, Wessel Egden och Guli Pirat är de yngsta som är med, äldsta är 10-åriga Guli Jo. För Furirs del blir det på sätt och vis snällare motstånd, men alla lopp ska köras, och nog måste han pinna på rätt bra för att komma fram. Troligtvis åker jag ner till stan för att beskåda underverket.
Anna Fjellner, stallgrannen, ska också ut med sin Ima Comet, den här gången i montéloppet. Jag håller tummar och tår!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Avis på din Börjes-date. Jag vill oxå dit! Jo, fredagstravet blir bra, då ska jag minsann stå på plats och heja! / Magda

B3ll4n sa...

Vi saknar dig tove. Vår kvartett är inte komplett utan vår kotlett! Jag kände för att rimma. Du är ju såklart ingen kotlett. DU ÄR ETT MODE-FREAK, THAT'S WHAT YOU ARE. Jag längtar efter att få se dina stövlar, dom kanske matchar mitt röda hår. Tejk cär