måndag 5 oktober 2009

Ja, det blev mer tårta...


... för Baron vann igen!!! I samma överlägsna stil dessutom.
Jag som tyckte att jag mognat och blivit lugn och sansad när det gäller hästarna och deras starter blev alldeles sprattlig i kroppen efter jag hört rapporten och var tvungen att gå en lite promenad för att lugna ner mig. Ja, några luftsprång och danssteg blev det också.
33,3 blev vinnartiden och segermarginalen "många längder" var trevlig att läsa. Jag har inte sett loppet själv (än), men fick höra av ägaren att den store gule landat i ledningen när det var runt 700 meter kvar och därefter bara gått ifrån. Vilken stjärna!!!

Furir fick sig åter igen en tredjeplats, denna gång belönades han med 10 000 svenska slantar. Det blev ett nytt rekord på 27,9 och om upploppet varit lite längre (detta enligt ägaren, så var medveten om att det är en partisk källa) hade han tydligen kunnat komma hem med mer pengar. Visst känner man lite darr i hjärteroten när man ser så fina resultat av den lille mannen! Och det känns skönt att det äntligen får fungera för honom!

Ägaren har avlagt rapport och som det låter nu ska Baron startas den 14:e i Umeå, om han är fräsch efter kollen. Det blir i såna fall hans sista start i år, så han kommer nog hem efter det (dags att spika på hagarna m.a.o!). Furir, däremot, ska stå kvar hos Per och fortsätta starta tills jag vet inte när. Vore ju trevligt om han kunde komma hem någon gång, han också, men då måste vi först fått hagarna klara...

Inga kommentarer: