söndag 20 december 2009

Strössel visar uppåtform, liksom allt annat.

Jag har ännu en anledning till att inte se TV i fortsättningen.
Igår visades en hel hög med filmer. Alla samtidigt. Förstås. Då blir det till att zappa och vad är det då för mening att se filmen/filmerna?!
Nåja, tur att jag har andra resurser och att jag sällan behöver hålla mig till TV-tiderna.

Pirates gick igår! De två första i alla fall, men jag såg naturligtvis bara bitar ur den allra första, för Barbossa är ju inte med i den andra. Och jag har inte tänkt svika min sanna kärlek genom att skratta och njuta av en film där de har tagit död på honom!

Hästeriet är en kall hobby just nu. Man drar på sig alla kläder man har, kämpar sig upp i sadeln och fryser likaväl ändå när man kommer tillbaka, även om man jobbat hästen i upp emot en timma. Nu har dessutom pulsarsäsongen dragit igång, och då sitter man mest stilla medan hästen gör jobbet i snön, vilket naturligtvis inte gör det svårare att frysa av sig fingrar och tår.
Boel och Jänta verkar i alla fall trivas. Båda två har varit oursäktligt pigga de två senaste dagarna, och det är inte helt otrevligt att hålla på med dem då, även om de blir lite omständliga.
I eftermiddag ska Arne få köra Boel i lite högre tempon, Jänta får följa med som sparringpartner (i galopp dock), och så hoppas jag att de bränner ur sig lite av överenergin.

Imorgon startar den gule tvålen på Umåker, i den öppna 3-åringsklassen (STC:s inskolningslopp) med 35 papp i förstapris. Det ser på papper ut att vara en rätt enkel uppgift, men trav är trav och alla lopp ska köras! (för att nöta på en använd mening) Jag ska vara på plats och klappa allt vad jag kan.
Furir vintertränas inför Dubbelcupen, kommer jag ihåg rätt skulle han ut den 21 januari. Per har ju pratat om Frankrike nästa år, och då är det (tror jag) via Dubbelcupen man kvalar in.

Julveckan är här, men jag känner faktiskt ingen större panik. Underligt... Det lär väl komma dagen innan julafton, då upptäcker jag väl att jag glömt någon julklapp (trots mina tidiga förberedelser) och så måste jag leva med ångesten över helgen. Eller fram till fredagen i alla fall. Då är det utgång, troligtvis på hotellet. Gissningsvis måste man väl förboka inträdet, så man tar sig in, det brukar ju bli rätt mycket folk...

Inga kommentarer: