tisdag 22 december 2009

Grimmorna kan jag i alla fall vara nöjd med.

Svanstedt och hans "kompanjoner" fälldes i tingsrätten kunde jag läsa när jag kom hem från stallet. Hm... Jag som tyckte att jag hade på känn att det hela var en bluff och att herr S skulle få slippa straff. Men nu lär det ju bli överklagat, så vi får se vad som händer i slutändan.
För de som är intresserade finns det mesta att läsa här. Går man längst ner på sidan finns det länkar till andra artiklar rörande fallet. Bland annat har STC uttalat sig om det, och så får man veta att både Svanstedt och Persson överklagar. Jag hoppas naturligtvis fortfarande att det är en bluff och att Kung Åke inte använt sig av grisfösaren, men att veta säkert är inte lätt.

Jag förstår nog inte riktigt allt, men som den normalt IQ-berikade invånaren i detta land funderar jag över varför männen dömts för att ha använt grisfösare men inte för att ha plågat djuren? Allt verkar lite halvhjärtat och försiktigt, som att tingsrätten inte bestämt sig för att de är skyldiga, men straffar för att vara på den säkra sidan (nu går det ju inte till så, det vet jag, men känslan får jag).

Här är mina tjejor med sina nya grimmor!
De fick för övrigt pulsa snö idag, båda två. Och faktiskt, båda två tyckte att det var jobbigt! Vanligtvis är det ju bara Boel som uttrycker sig om sånt med diverse suckar i olika djuphetslägen, men idag kändes Jänta heller inte helt stursk på slutet av passet. Hon grymtade faktiskt till när vi vände upp för den sista intervallen! Det händer inte alltför ofta.


Nu bär det av till duschen, jag ska följa Manda en sväng till Arvidsjaur ikväll. Det var visst en del julklappar som skulle hämtas upp, eller lämnas? Sak samma, bilande blir det i alla fall.

Inga kommentarer: