onsdag 16 december 2009

Jag önskar att jag hade talang i Paint.

Jag tror jag inleder med ännu lite gnäll om jobbet (som jag ändå är väldigt tacksam över och som jag oftast tycker är kul). Gårdagen blev inte bara illa, den blev riktigt, riktigt jobbig... Det kom dubbla reklamer, Bil och Bostad och AnnonsExet, dessutom var lastbilen från Skellefteå försenad, så vi tog oss ut relativt sent. Klockan 5, då jag alltså varit vaken 13 timmar, var jag äntligen klar, och då var det slut i tanken.
Tur för mig hann jag följa till pizzerian och fylla på med lite energi. Jag var den enda som tog pizza, säger det möjligtvis något om åldern bland postisarna...?
Sedan så måste jag nämna att jag älskar min chef, han som jag alltså inte vill ska läsa den här bloggen. Det har tidigare framgått att han vet en del om trav och han frågar med jämna mellanrum, när vi ses, hur det är med Boel och om han ska starta osv. Igår framkom det att han ju tränat och haft egen häst i flera år, och att han haft med en av de på V75 flera gånger! Lycka på jorden är att ha en chef som man kan prata häst med! Synd bara att det är blodingar han hållit på med... Men jag ska nog få honom på rätta tankar.

Mer klagande! 25 minusgrader imorse när jag cyklade tidningen. Mmmm... Mysigt.

Som 19-åring har jag i år struntat i alla julkalendrar. Ingen julkalender på väggen och ingen julkalender på TV. Jag har satsat på något helt nytt: mulkalendern!
Det är Travronden som har detta fiffiga påhitt där man ska gissa vilken häst vars mule visas på bild. Ett litet julrim hjälper en på traven och så får man en mössa om man lottas till vinnare. Hysteriskt kul!
(Jag länkade till första "luckan", vilken flax med häst... Och det finns fler kallblod med, kan jag garantera. En tjej från Nordiska lyckades pricka in den rätt, jag kände allt igen namnet!)

Jag struntar i bilderna i det här inlägget, men tänker lägga upp en bild på hur jag INTE vill att ett julkort ska se ut! Ett sånt här julkort får ni inte skicka för att
1. Det är fruktansvärt fult
2. Adressen knappt går att läsa (den går nog inte att läsa på riktigt för att kvalitén försvann, men ni förstår säkert poängen)

Jag hoppas att denna minimala julkortsskola har varit upplysande och jag funderar nästan på att skriva en del 2 med ännu fler tips nu när jag ändå kommit igång... ;)

Nu ska jag bege mig till duschen och svabba bort all istorkad svett som ansamlats på min kropp. Därefter ska jag hämta ut ännu ett paket med julklappar på Kiosken, spana efter fler klumpar på Posten (ja, är man Postis kan man utan att få dåligt samvete hämta ut sin post på förmiddagen), släppa ut djuren i Ytterberg och fixa stallet och sen, äntligen, får jag sätta mig i bilen och köra till Skellefteå. Där blir jag till i eftermiddag, och så fort jag kommit hem lär det bli en tur till Lycksele. Jag och lillasyster (och en illaluktande pappa nyss hemkommen från Indien) ska nämligen oooh:a och wow:a åt våran käre bror, som är med på någon slags show där. Visst lät det nästan som att jag visste vad jag skulle närvara vid?

Inga kommentarer: