onsdag 2 december 2009

Lilla lurkar-Älva håller på att bli stor.

Fick via Nordiska veta att Fröyding är till salu. Någon som är sugen på en godkänd avelshingst?
Det jag tyckte var mest tilltalande med honom var att han verkar riden. Mer imponerad än så är jag inte, även om det ser ut att vara en jättefin häst.

Kom ihåg att läsa "Hästar jag minns" på Sleipner, skrivet av Erik Widén, mycket roligt och intressant.

Umeå, Umeå, Umeå... Ack om det ändå inte var 3 timmars bilfärd dit...

Efter cykelturen i -11 känner jag mig inte manad till någonting alls, förutom att lägga mig i sängen eller badet och värma upp hela systemet igen. Ska försöka hitta mig en lämpligt tjock jacka som man inte svettas ihjäl i. (Jag tog alltså av mig min vinterjacka imorse för att det blev så varmt, och nu fryser jag istället)
Inga hästar idag, vilket känns dumt och konstigt, men det är kanske nyttigt.
En arbetsplatsträff ikväll på 2 timmar, det ser jag inte fram emot. Det är mycket roligare att bara jobba.

Måste kanske nämna Älva också. Körde henne ner till 1:a vändplanen igår och på vägen hem fick hon trava några steg, mest för att jag ville att hon skulle hålla sig vaken och alert och inte tro att det bara är att gå rakt fram i samma takt hela tiden. Det gick smärtfritt, hon tyckte inte det var ett dugg konstigt och hade varken svårt för övergång eller avsaktning. Skönt!

Inga kommentarer: