fredag 18 december 2009

Min lillebror är professionell.

Jag åkte till Skellefteå igår med anledning att köpa de sista julklapparna som jag inte fått tag på, inte så många med andra ord. Bara någon enstaka, var det tänkt. Inget som skulle kosta skjortan.
Så blev det naturligtvis inte.
Jag lyckades samla på mig en hel hög med kassar, och 75% stod inte ens med på inköpslistan. Så här i efterhand funderar jag över vad som tog åt mig, det måste ha varit någon slags julfylla som jag fått av att gå bland alla juliga affärer och andra köpgalna människor. Nåja, de lyckliga många som får extraklappar blir säkert glada, men själv vågar jag inte granska bankkontot...

Det blev mycket bilkörande igår kväll, med det stora odjuret till minibuss, som man bara behöver sitta och gasa med (automatare). Långtråkigt nanting. Förutom Skellefteåtripen blev det ju även en resa till Lycksele med lillasystern. Vår gemensamma bror deltog i Estetprogrammets julshow, tydligen något som de gör på Tannbergsskolan varje år. Och vilken show! Det var annat än 9:ornas musikal, det vill jag lova! De hade härliga ljudeffekter, en vit duk som hissades upp och ner när något skulle visas och en egen orkester. Jätteläckert!
Showen, eller musikalen eller vad den nu ska kallas, handlade om Fantomen och hans son som hellre ville bli skådespelare (skådespelerska? Han spelade nämligen en kvinna) efter att ha rest till London. Drama, drama, drama och så massor med bra musik. Och de som stod på scen var hur duktiga som helst, riktiga proffs redan nu. Jättebra jobb av tekniker och manusförfattare och alla andra runt omkring också.
Jag blev imponerad!

Jag tjuvöppnade min julklapp från Posten. Det var ett sånt där gåvokort där man kunde välja bland lite olika saker; mat, morgonrockar, någon kniv, tidningsprenumerationer...
Ja, självklart gick jag in och spanade på sistnämnda, eftersom att jag nu har ett nästan sjukligt behov av att få post. Där fanns det flera olika alternativ, bland annat V75-guiden. Då var det spikat och klart!
Och appropå prenumerationer... Jag funderar på att leta reda på en arkitektur-tidning, eller kanske man skulle investera i Travronden? Galoppmagasinet och Hästmagazinet är ju vad jag har nu, men sistnämnda är nog på väg att gå ut. Fortsätta med det eller ta något nytt? Ja, det är svårt att välja, det är ju trots allt min framtida post vi pratar om här.

Bussen står på uppvärmning, eftersom att motorvärmaren har lagt av och pappa har tagit kupévärmaren. Charmigt.
Det är förstås stallet som är destinationen i eftermiddag. Jag ska ut med vad jag misstänker är två riktigt pigga damer som fått ta det lugnt nu två dagar under köldknäppen. Kan bli spännande.

Ikväll är premiären på Avatar. Sarah uttryckte sitt intresse förra helgen, men jag misstänker att det inte blir av. Kommer jag ihåg rätt så var det personalfest på Ica i helgen.
Men det är verkligen inte hela världen. Det enda jag vet om den här nya filmen är att det är Titanic-regissören som jobbat med den och att huvudpersonen blir en blå alien. Typ. Jag vet just inte om det är något som lockar?

Lockar gör heller inte kylan, men man får bita ihop och bege sig ut i det där vita. Det är ju trots allt de fyrbenta jag ska (och vill) till.

Inga kommentarer: