söndag 23 augusti 2009

Simlärarens återkomst.

Söndagar är kluriga dagar. Dagen efter den bra dagen, dagen före den dåliga dagen. Och jag tycker att majoriteten av söndagar under året är molniga. Jag kanske skulle ta och undersöka saken? Lite statistik för att backa upp min teori.

Idag var jag simklubbens tränarmöte. Jag som i våras sa till mig själv: "aldrig mer" har nu hela 3 olika grupper att leda till hösten. Det handlar om en helt ny plaskisgrupp, min gamla grupp som nu officiellt är en sim 1:a och så en grupp som kallas "teknik", men som tydligen är lite blandad nivåmässigt sett. De två förstnämnda håller igång 10 veckor, eller 10 ggr är kanske mer korrekt, den sistnämnda hela terminen.
Lyckligtvis har jag fått mer material att jobba med den här terminen, en film och en bok, och förhoppningsvis kanske jag kan få gå en kurs. Jag håller tummar och tår för det. Det är alltid lättare att jobba med lite kött på benen. Typ.

Jag körde Snurran idag, vilket inte händer alltför ofta. Lite måste man ju variera, särskilt när hästen faktiskt kan göras annat med. Jag blir rätt imponerad av tanten. Trots att det bara är 4 månader (ca) sen fölningen och hon inte tränats mycket alls det senaste året så kan hon pinna på i ett väldigt fräscht tempo. Numera kan jag köra henne på ett vanligt bett (idag blev det 2-delat) utan att tappa kontrollen helt, men hon smyger sig ju gärna in i högre tempon. Det känns att hon har "ränt" i steget och kan flytta på sig, det är inte konstigt att Furir och Baron tar sig framåt. Jag får hålla med stallägaren lite grann; det kommer nog mer från Jänta än från Slogum Björn.

Har varit ute och nattsuddat lite med Sarah och Susanne och funderat på livets mysterium. Vet just inte om vi kom fram till något, men vi har då i alla fall tänkt till, och då har man ju halva inne.
Nu kan det bli en trip med de tjejerna på tisdag, här måste man ju ta igen en del.

Imorgon blir det Skelleftetravet på eftermiddagen. Furir startar i ett 5-åringslopp (möter bl.a. Prins Tabac... *suck*) och Baron ska kvala. Jag röster för fint väder och lyckade resultat.

Just ja. Lägger in en bild från några veckor sen då strömmen stängdes av i Malå. Den kvällen/natten blev ett impulsivt och plötsligt fototillfälle, tyvärr utan macrogluggen, men jag lyckades okej ändå.
Var vi det enda hushållet som inte fick meddelandet? Eller var det sommarvikarien på Posten som delat fel...
Fortsättning följer...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det strular alltid med de där postvikarierna! ;) // Magda

Anonym sa...

Jag funderar över vad du egentligen hittar på hela dagarna numera! Du som har rusat från aktivitet till aktivitet, och nu är det bara tomma dagar plötsligt!