måndag 17 augusti 2009

Post är helt klart en underskattad glädjefaktor!

Först och främst ska jag lätta upp stämningen lite grann. Till alla er som funderar på bröllop, lite färgglad och musikalisk inspiration. Och här är backup-planen om det inte skulle gå som planerat.

Sedan till grovgörat, själva skrivningen...
Hästarna ser det bra ut med. Boel tränar stadigt på nu efter att hon blivit fräsch efter vrickningen och när vi körde lite snabbare idag såg hon jättefin ut från sidan, även om det alltjämt behövs en del styrketräning. Hennes långa steg gjorde sitt och hon touchade faktiskt i korgen på rockarden... Inte köra snabbt i rockard, med andra ord.
Jänta verkar inte ha fått någon reaktion på vaccinet, men hon var underligt seg när vi skulle testa löshoppa i söndags... Å andra sidan kan det ju lika gärna vara för att hon väger x antal kilon och att hennes son äter upp all hennes mat.
Älva har haft lite hormonstörningar, men tömkörs och har börjat tränas i att gå in mellan skaklarna. Inget komplicerat med andra ord, hon lyfter fint på fötterna och ställer sig någorlunda i ordning däremellan och när humöret är växlande räcker det ju gott och väl.

Idag fick jag hela 3 hästrelaterade brev. Halleluja!!!
Det var en Horze-katalog, ett brev från Sleipner och en film som jag beställt; "Rörelse utan Gränser". Om den sistnämnda vill jag tillägga att det inte är frihetsdressyr och sånt, utan om hästens rörelser, muskler och träning. Enligt beskrivningen har de intervjuat galopptränare, veterinärer, fälttävlansryttare och A-tränare i hoppning och körning om träningsidéer, muskler och träningsrelaterade (antar jag) skador. Största delen av filmen ska tydligen bestå av massage och stretching, vilket ju också är intressant, men jag hoppas att intervjuerna också tar upp en del. Filmen är 107 minuter lång, så nog borde de rymma en hel del.

Jag har börjat leta runt efter kurslitteraturen nu, och jädrar så taggad jag blir! Man kanske skulle bli historielärare? Så lär tankarna gå tills jag får infot om biologi-kursen, då kan det säkert slå om igen... ;)

Startlistorna till Kriteriet ligger uppe nu. Aldermarins avkomma vann sitt försök, Bol Eldaren och en Snärt Trollare kom med och norrmännen dominerade, får man väl lov att säga. Oj, oj, oj, vad jag längtar! Och tänk att bara "tvärköra" ner och se finalen på Dannero... Det är ju endast ynkliga 35 mil enkelväg... -.-

Just ja, funderar på om man kanske skulle sikta på kval med Boel den 22 september. Jag tvivlar på att det blir någon start i år, men för statistikens skull vill jag att hon åtminstone kvalar in, när hon lix ändå kan så...
Sen går inomhus-SM i hoppning den 25-27 september på Hippologum, så det kan säkert bli en rolig vecka!

1 kommentar:

Nina sa...

roligt med annorlund bröllop. Ska ha det i åtanken om jag någon gång får dansa upp i vit klänning.
Vad för SM?