lördag 29 augusti 2009

Saker som är som de inte ska vara; sömnbrist och kroppsskador!

Vilken lördag... 22 timmar nonstop, nog hanns det med en hel del.

Det blev en Skellefteåtrip med tanterna Boel och Kerstin. Det blev till att stiga upp klockan 5 för att sedan rulla från stallet vid halv 7. Det var ett par snälla damer att lasta och transportera, och inte blev det några konstigheter inne på banan heller.
Från Kerstin hade man ju förväntat sig en del liv, men inte då! Stressen var spårlöst försvunnen och vi tvåbenta som förberett oss för en hel del trampande och skummande fick oss en trevlig överraskning. Hon ömsom joggade, ömsom skrittade (!) runt ovalen på ett mycket elegant sätt, så nu kan det bli kval även för henne den 22 september. Fick en del fina bilder, ska försöka få upp de någon dag.

Boel såg jättefin ut, hon med, men la av sista kurvan i själva jobbet, och det var naturligtvis trist att se. Det gav upphov till en hel del bryderier också, eftersom att det inte riktigt har varit hennes stil hittills, även om hon är lite loj av sig till naturen. Jag orkar inte utveckla det hela här utan skyller det hela på dålig kommunikation mellan tränare och kusk!
Fast jag är inte helt missnöjd; hon gick 500 m av jobbet i 46-tempo, och i bra stil dessutom, och då har vi kommit en bit!

Efter resan till Skellefteå ägnade jag eftermiddagen åt V75 på Bergsåker, och lite pluggande av BE-teorin. Järvsöfaks vann sin 10:e SM-seger och Commander Crowe svarade ut Elitloppsvinnaren Torvald Palema. Riktigt fin sport, synd att kallbloden inte fick större plats...

Klockan 21 bar det av till Talludden i den fullproppade minibussen. Jag var inte rasande pigg och inte blev det bättre under natten. Jag slösade 120 kr på att gå in och titta på fulla tonåringar och 40plusare, men det får vara den här gången. Jag kommer aldrig mer att köra till Talludden och förmodligen heller aldrig åka dit för fest heller, så det är ett fult minne av ett fult ställe jag får med mig.

Vid 1-tiden fick jag äntligen köra hem ligisterna i mörkret, och två, halv tre kunde jag lägga mig i sängen. Huga, så skönt. När vi lämnade Talludden började det tjatas om att fara till Lycksele en sväng, men där satte jag hälarna i backen. Någon måtta får det vara.

Idag pluggar jag vidare på BE-teorin. Mitt självsäkra undermedvetna tror att jag kommer klara det här jättelätt, men då säger förnuftet att nehej du, det gör du inte alls. Det blir något slags halvhjärtat läsande så här dagen innan.
Senare idag väntar Kritierierna på V65, och så måste jag upp en sväng till Ytterberg för att underhålla den tjocka tanten. Det kan nog bli löshoppning på schemat idag, för variationens skull. Det blir ju annars mest klättring...

Till veckan ska jag försöka komma ihåg att ringa sjukstugan. Det ska tydligen vara rätt bökigt att få tid, så jag håller tummar och tår för att det blir i veckan. Det är vänsterhanden jag måste kolla upp. Där har hänt något väldigt mystiskt (nej, jag vet inte vad jag gjort) och jag kan inte röra tummen åt alla håll utan att någonting i handleden lägger sig emot något annat... Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, men det gör ont iaf. Och ibland knakar det. Så ska det nog inte vara.

Inga kommentarer: