söndag 9 augusti 2009

Inget botemedel mot AIDS idag heller.

Grusgropsturen blev abrupt inställd. Mitt kreatur hade plockat av sig en framsko. Suck. Efter en del trixande fick vi på en ny, bara för att plocka fram hovslagarlådan igen efter ridturen. "Gammskodd" och helt klart med fel vikter på fötterna, och ändå fick Boel ta emot en del skäll. Jag krossade väl hennes själ då.
Travskor i slutet på veckan blir nog kanon.

Insåg att Jänta gått betydligt mer än vad jag tänkt i veckan, så hon fick en vilodag. Inte för att hon egentligen behöver den, med ett konstant ignorerande har hon lyckats fördriva sin son så att han söker sig till de andra hästarna. För någon dag sedan såg jag hur han trackade Älva, i förrgår jagade Boel honom flera varv runt Jänta. Med andra ord tvivlar jag på att han är omtyckt av någon.

Jag cyklade hem vid 2 inatt på Magdas cykel och det var inte helt fel. Det bara rullade på och trots att solen inte var framme kunde man inte klaga på något dåligt väder, tror aldrig det var under 15 grader. Denna cykeltur ledde förstås till att jag cyklade upp cykeln idag, och vilken nostalgitripp det blev! När min moppe strejkade en sommar var ju cykel eller flörtande med mor och far enda sättet att ta sig till stallet, och jag tror det blev mer av det förstnämnda. Ett fullt lämpligt träningspass, och hur trevligt som helst när det är finväder! Älvaberget togs i ett naffs, men då unnade jag mig en promenad uppför Ytterbergsbacken istället. Man vill ju inte ta död på sig själv.

Nu har jag mina två kurser till hösten fastställda. Det blir biologi och historia, och jag är rätt taggad. Det ska bli skönt att äntligen få läsa sånt som man vill läsa! Nu ska jag bara klura ut vad jag vill bli också, sen är min framtid stakad och klar.

Funderar på att investera i ett nytt objektiv vid nästa löning. Ett 70-300 har det ju varit funderingar på, men ett fast macro eller kanske ett vidvinkel skulle ju inte heller sitta fel, och nu när vintern kommer lär det ju bli mer inomhus än utomhus, så... Ja, vi får väl se. Det är kanske bättre att spara pengarna istället.

Känner mig faktiskt inte alltför omotiverad till att jobba imorgon. Sommaranpassningen är över och jag har bara ett distrikt. Det blir ju som... sommarlov nästan. Jag skymtade arbetstiderna, och de är fortfarande likadana, men man vet aldrig, det kan hända jag får sluta tidigare någon dag. Fast då trillar det ju förstås in mindre pengar.

Läste just ut "En Nannys Dagbok", skriven av Emma McLaughlin och Nicola Kraus. Jag hoppas att den inte är verklighetsbaserad, människorna som beskrivs är långt ifrån vettigt folk. Fast en del känner man ju igen, om än i mildare form. Kul var den iaf!
Ikväll ska jag hugga in på en annan, få se om den roar lika mycket.

Jag tyckte att jag hade en plan när jag satte mig här vid datorn för att skriva lite, men jag hade uppenbarligen ingen koll alls. Jag skulle skriva något vettigt och förklara hur jag löste livets mystierum eller beskriva min idé om hur världsfred ska uppnås, men jag kom aldrig riktigt till skott. Så kan det vara ibland.

Inga kommentarer: