torsdag 13 augusti 2009

Jisses, hur kunde jag glömma Alm Viktor?!

Är man möjligtvis lite dåligt uppdaterad?!
Alm Viktor kvalade den 5 augusti på tiden 30,3, och jag la inte märke till det förrän nu!?! Skandalöst, jag borde sättas i skamvrån och få utegångsförbud.
Nyheten (ny och ny, det kan man ju diskutera) är iaf glädjande och jag hoppas verkligen att den herren får komma ut på banorna och tävla lite till. Jag håller även en tumme för att han stannar i Sverige, då blir ju chanserna att se honom så mycket större. :)

Jänta är nu vaccinerad, tydligen blev det mot stelkramp även i år. Jag måste verkligen kolla upp vad det är för något de sprutar i hästarna idag. Tydligen ska det vara något kombinerat? Nåja, det blir till att hålla koll på madamen, förra året fick hon ju en reaktion och även om hon är i bättre skick den här gången så är det ju aldrig säkert...
Baron fick oxå en spruta, och det hela blev väldigt lägligt, då kan han få halvårssprutan när det är dags för Boels årliga.

Boel ser bättre ut för dagen, och det är väl en mild bekräftelse på att hon troligen vrickat sig. Det blir vila några dagar till, omskoning och sen lite snäll ridning till veckan.

Och appropå omskoning... Kikade lite grann på skotypen "Racer", Furre har gått med såna bak om jag kommer ihåg rätt. Ibland blir jag sugen på att investera, typ en kväll som ikväll, men sen tar plånboken över tänket. När jag dessutom har en häst som lyckas ta av sig skor lite nu och då så kan det bli en rätt kostsam historia...
Men rätt tänk hade uppfinnarna, helt klart!

Sista dagen på Posten imorgon, efter det är jag officiellt arbetslös. Fast jag har att göra ändå, idag fick jag välkomstbrevet från Umeå Universitet angående historia-kursen. Inget från biologin än, hoppas det nu inte strulat sig på något vis.

Tillägg: Förlåt. Det känns som att jag gått och blivit en medlem i samhället när jag säger arbetslös. Susanne hade en fantastisk synonym; ledig på heltid. Det tar jag efter.

1 kommentar:

den vackre sa...

jag saknar dig.