onsdag 21 januari 2009

PA-plågen är över!

Idag samlades halva Sanbackaskolans tredjeklassar och redovisade PA-arbeten, inkusive mig själv. Vacker som en tomat, skälvande som ett höstblad, satt jag och stammade fram, på ett ytterst blygsamt sätt, vad jag gjort med Boel mellan februari och oktober. Ingen av mina lyssnare var på något sätt utbildade i kursen som står högst i kunskapernas näringskedja, nämligen den om hästar, så jag var tvungen att dra allt på en väldigt ytlig nivå, och det var väl för synd... Kanske blir mitt betyg lidande av det. Suck.
Nåja, när jag nämnde pengarna jag fick vill jag lova att det blev mer intresse bland åhörarna. Pengar är lösningen på allt!

Nästa torsdag blir det på förmiddagen ett besök hos sjukgymnasten, och på eftermiddagen dyker veterinären upp för vaccination av Boel och Kerstin. Sånt är alltid trevligt just när det är gjort, men betydligt mer obehagligt när räkningen kommer...
Har nästan lyckats övertala Arne att vaccinera sina två då också. Förklarade att det år 2010 är krav på vaccination av travhästar, och att träningsuppehållet efter sprutan inte alls är långt. Boel, t.ex. fick ju gå efter sin första spruta, om än lugnare än tidigare.

Torsbergssvarta, som jag nämnt i tidigare inlägg, hon som Magdalena skulle köpa, var ingen stjärna på travet, inte då hon startade i alla fall. Diskvalificerad. Därav "ingen stjärna". Mer resultat som jag sett idag är att "våran" kusk, Fredrik Stenmark, tog två segrar och en tredjeplats på lunchtravet i Boden idag. Grattis till det. Man får hoppas att sånt håller i sig när Furre och Baron ska ut på banorna. Och Boel. Kanske. Hade ju tänkt mig Ove A bakom henne, så att hon får se ännu mindre ut än vad hon egentligen är... ;)

Hemsöborna ska vi se på fredag eftermiddag. Det lockar inte alltför mycket, om jag ska vara ärlig. Tror att den till och med är svart-vit?! Nej, usch för sånt.

Prix d'Amerique! Det blir inget live i år, men tänk om det kunde bli så 2010... *drömmer* Elitloppet är iaf nästan spikat, ditt vill jag verkligen! Jag har stenkoll på tågpriserna just nu, och det ska förhoppningsvis gå vägen...

Fick erbjudande om körkort för tungt släp idag och det lockar också. Tyvärr måste jag finansieras av min far då, och jag vet inte om han är så sugen på det, särskilt inte efter det han påstår är månadens bensinräkning... Och jag hävdar bestämt att det INTE är jag som kört upp bensin för så mycket pengar, för det är det INTE! Nej, jag tog till tonårstonerna och informerade honom om alla onödiga turer han gjort till Lycksele, Umeå, Bjurholm... Nej, jag har inte kört upp mycket mer än en tank, och resten har jag sett till att betala.

Inga kommentarer: