torsdag 8 januari 2009

Jag analyserar Boel, blogg och brorsor.

Här framför datorn har jag nu suttit i drygt 3 timmar, projektarbetet är det som har tagit sådan tid. Men det här är inget gnällande! Nej, jag tycker faktiskt att det är riktigt kul att arbeta med PA:t, och ännu roligare är det att gå tillbaka och se på bilder och läsa gamla anteckningar om Boels träning och utveckling! Titta bara på de här två bilderna nedan...














Tänk att Boel faktiskt varit så liten! Och så skabbig! Det är knappt så man tror det när man ser de nyare bilderna på henne... (växt upp inte bara lite fram... ;P)













Projektarbetet, alltså även rapporten, har i alla fall varit riktigt rolig, även om det har krävt tid och engagemang. Synd att det snart är över och att man måste återgå till tråkiga arbeten i fysik och kemi och matte...

Imorgon är det sista skoldagen för veckan. Tänk om alla skolveckor kunde bestå av två dagar! Vilket himmelrike! I alla fall så består morgondagen av en lång fysiklektion och en kemilektion på förmiddagen och sedan en lång, lååååång håltimma på eftermiddagen, faktiskt ända fram tills dess att bussen går hem vid kvart över fyra... Tycker budget-Arvidsjaur kan skicka en tidigare buss hem till Malå.

Jag har plockat upp två stycken nya Terry Pratchett-böcker från skolan... Jag måste nästan skämmas över mitt stalker-beteende. Jag är ju nämligen fortfarande kär i Döden, och den här förälskelsen lär inte lägga sig i första taget! Nej, jag tror nästan jag har hittat min livskamrat! Synd bara att han inte är så lättåtkomlig. Och tur att jag har en back up-livskamrat i form av dr. House.

Jag läste igenom gamla blogginlägg för någon dag sedan och insåg att jag var mycket roligare förr. Jag förstår inte riktigt hur jag har blivit en sån där trist bloggare som ohumoristiskt skriver om hur dålig skolan är och hur fina mina kompisar är, men misstänker att det har med Auschwitz att göra. Ett sådant koncentrationsläger kan ta kål på till och med mitt obändligt goda humör.

Min lillebror har haft fräckheten att störa min koncentration de senaste kvällarna. För två kvällar sedan hörde jag skratt från hans rum som definitivt steg över den tillåtna decibellnivån. Igår kväll satt han och plinkade på sin gitarr i säkert två timmar, och idag hörde jag att han hade kompisar i rummet som faktiskt hade roligt!?! Vad är detta?!
Förutom att alla 91:or och 92:or bör förbjudas i detta hus är jag även av den åsikten att musikalisk begåvning ska förtryckas och utrotas. Särskilt de kvällar då jag, världens enväldiga härskare, arbetar med viktiga skolarbeten och försöker koncentrera mig på att klippa tånaglarna på ett snyggt sätt. Dags att ta fram senapsgasen och älgstudsaren!

Nästa gång blir det nog hingstanalys!

1 kommentar:

B sa...

Höhö, jag vet att du kommer uppskatta att jag sitter och läser din blogg när jag tar en paus från mitt eget hyperintressanta liv men jag är bara tvungen att påpeka att Hon var verkligen liten! :O mindre än jag minns iaf...