söndag 25 januari 2009

Frankrike nästa år!

Såg just Meaulnes du Corta vinna Prix d'Amerique med fantastisk stil, och nog fasen är man småsugen på att åka ner dit nästa år! Stämningen ska ju tydligen vara på topp, och jag har läst att det liknar galoppen i England, med sådana där stora hattar och massvis med champagne och ja... Man har ju sett bilder därifrån.
Opal Viking kom 5:a, trots en fin resa, och Triton Sund galopperade bort sig i starten, så det blev inga större svenska framgånger... Tyvärr.

Ska upp till stallet senare ikväll och jogga med Boel, fast bara lugnt. Hon gick i högre tempon igår då Arne fick pröva köra henne, så vi ska spara benen lite grann. Jag har misstänkt en växtperiod, hon har känts lite stel i frampartiet, men igår såg hon fin ut, verkade inte ha några problem med att länga på sig.

Kontraktet skrivs om till veckan, förmodligen, och sen kan jag förhoppningsvis, äntligen, ta ut licensen. Ska bli skönt! (om än mindre trevligt att betala räkningen... ;P)

Tror jag ska sätta mig ner och skriva ihop lite engelska-glosor nu. Skolan slipper man aldrig ifrån.

Inga kommentarer: