måndag 5 januari 2009

Jag söker hingstar och utbildningar.

På den här sidan har man börjat lägga upp lite hingst-annonser för 2009, både varmblod och kallblod, så man får sålla lite grann... Men poängen med länken var att ni skulle titta in på Bork Odin, som jag nämnt tidigare. Snygg, och med stam, och ska dessutom ha ett alldeles ypperligt trav, enligt Lundås Emelies ägare som såg honom på premieringen.
Och när ni ändå är inne och kikar på hingstar, ta er en extra titt på Röste Bo. Där pratar vi stam. Mormor Trollenka är Rigel Jos mamma, och även mormor till nyligen godkände Troll Tarzan (som förresten har varit ute på annons!). Hästen har dessutom presterat redigt bra, med 37 segrar på 77 starter och ett rekord på 20,2.
Helst av allt skulle jag vilja be er undvika klicka er in på H.G.Balder, men det är ju inte sånt jag kan bestämma... Och egentligen ska man väl inte vara så fördomsfull, hästen jag kan ju lämna fina, rejäla kallblodstravare som inte ser ut som varmblod, man vet ju aldrig.

Jag misstänker att det kan ha blivit strul med min tränarlicens. Det hela blev ju lite sent fixat, och jag vet inte hur STC jobbar över jul och nyår, om de får någonting gjort då. Får nog ta och ringa Maria på sekretariatet i Skellefteå, hon bör nog veta.

En av Spring Kerstins uppfödare hittade hit till bloggen! Tänka sig, världen kan vara bra liten! Jag lovade att jag skulle lägga upp en bild eller två, och här kommer i alla fall en, även om det är av dålig kvalité. Jag har lyckats få några uppställningsbilder i hagen, och de ska också få komma upp här, så fort jag fått in den på datorn och konverterat.

Faksen J:r vann igår, en klart seger. Har jag nämnt att han tävlade mot Jalle under 4-åringssäsongen? Som jag sa; världen kan vara bra liten.

PA-rapporten börjar ta form i mitt huvud nu. Allt som ska göras är att få ner det på pränt, och välja ut lite bilder. Talesättet "en bild säger mer än tusen ord" funkar nämligen rätt bra i den här situationen. Jag kommer kunna visa hur lilla Boel har växt (och hur bra hon tränats... ;P), men även ha bevis på att hon faktiskt genomförde premieloppet, jag har ju bilder därifrån. Men för säkerhets skull kanske jag borde lägga in ett utdrag från travsport.se... Man vet ju aldrig med dessa lärare.
Det som jag faktiskt tror kommer ta mest tid är att sammanfatta allt i loggboken... Jag har varit dålig på att skriva där, främst för att jag haft andra saker att skriva i och jag tror ärligt talat inte att min handledare vill sitta och läsa igenom vad jag gjort med henne varje dag från den 8 februari till den 17 oktober.

Jag söker lite grann på veterinärutbildningar nu. Första stoppe blev inne på Studentum, tycker det är en bra sida där de har fått med en hel del. Man kan räkna ut betyg, söka på utbildningar utomlands, läsa recensioner, osv. Klickade in mig på utbildningar utomlands och sedan på Brisbane, för jag hann inbilla mig att det låg i England. Läste igenom lite grann om vad för krav det fanns på studenten och kom sedan på att Brisbane inte alls ligger i Storbritannien, utan i Australien! Det fanns även ett universitet i Perth. Tänka sig, Australien... Har alltid velat åka dit, men att studera 5 år där... Njae.
Sen fanns det universitet i Budapest, Warzawa och Kosice. Visst, det hade varit kul, men jag hade ju helst velat gå lite närmare "hemma", typ i Danmark eller Norge. Jag får nog leta vidare på nätet, lite fler alternativ vore ju inte fel.

Notera att jag inte nämnt ett enda ord om Boel i texten ovan. Jag sköt henne åt sidan en liten stund för att kunna fundera över det där.

Så... Nu ska jag gå en promenad, och sen blir det stallet hela kvällen, för nu är det 4 pigga små kallblodstravare som ska motioneras ur den energi de samlat på sig de här 2 kalla dagarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tror du inte att Bork Odin och Kerstin hör ihop? Han var grann nasenanting! :9