onsdag 28 januari 2009

Miljonhästar i stallet.

Boel kändes som en miljon idag när jag körde henne drygt en mil, till soptippen och uppe i berget. Pigg och glad hela vägen, drog mer än gärna på, trots att hon släpade på den tyngre järnvagnen. Och travade bra gjorde hon också. Känns skönt att hon är så pass på G som hon är, då är målet att kvala i maj kanske inte helt omöjligt ändå.

Körde även Furir idag och jobbade med tempoväxlingar och lydnadsövningar. Han har varit så grisig och vass de senaste gångerna jag kört eller ridit i högre tempon så jag har beslutat mig för att lägga om iaf min träning av honom lite grann. Hädanefter ska vi jobba med en lång-låg-form, en sådan som han faktiskt aldrig riktigt fått gå i eftersom han varit så bärig redan som unghäst, både under sadel och i vagn. Ägaren tycker att jag är löjlig som tränar sådant i vagn, men jag tycker det är nyttigt! Om tanken är att jag ska snabbjobba honom nu i vår och sommar ska jag banne mig kunna köra honom utan att få förslitningsskador på axlarna!

Pappa är mer och mer positiv till att jag har kvar Boel och att Judith ev. tar hand om henne till hösten, om jag skulle bli upptagen på annat håll. Jag nämnde även att hon tränar väldigt bra nu och att hon säkert kommer kunna tjäna lite pengar till sommaren... ;)

Trav i Umeå på tisdag, dit hade jag gärna velat fara! Ima Comet, alltså Anna Fjellners, startar då, och det gör även Östersundsborna som jag hittat på bilddagboken. De två hingstarna William Express och Spjutsporren är det som ska ut då. Debuterar gör Clear Sign från Boden, och Bångsta Gulla som jag träffat på via Nordiska Ridhästar ska ut i samma lopp som William Express. Fullt ös, med andra ord. Det skulle verkligen inte vara fel att se spektaklet, men då var det ju det där med skolan... *suck*

Vad som nu finns på kartan är Bruksprovet på Flyinge! Hittade datum och eftersom jag ändå tänkt åka ner och hälsa på mamma och lillasyster nu under vintern... Man borde kanske slå två flugor i en smäll, så att säga.

Imorgon är den underbara dagen då jag får vara hemma från Arvidsjaur. På schemat står nämligen sjukgymnasten. Nu är knät iofs nästan helt läkt, men värker gör det till och från ändå. Jag ska be de kolla hur instabilt knät faktiskt är, och så ska jag be om lite övningar, så får jag hårdträna i några veckor framöver så att jag kan börja springa och simma och ja... Motionera!

Appropå simning så kör min Sim 1-grupp igång på söndag. Spännande! Hälften av de är ju redan på god väg att börja simma, men sen finns ju den andra halvan oxå... ;) Det ska bli kul, jag ska läsa på lite hos den andra sim 1:an innan så jag har lite övningar jag kan använda mig av.

Nu blir det duschning! Och rakning av benen, man vill ju inte skämma ut sig inför sjukgymnasten imorgon...

Inga kommentarer: