fredag 9 januari 2009

Effektivt arbete på natten.

Phew!
Ikväll har jag fått klart projektarbetet. Så gott som. Två timmar efter att jag gått från datorn insåg jag att jag glömt ange datum för en del referenser... Usch då. Tur att jag, som vanligt, faktiskt glömt skicka iväg arbetet när jag väl var klar med det. En brist i min personlighet, men det räddade mitt samvete ikväll/inatt. När jag sedan satte mig för att fixa de där referenser började jag kolla igenom texterna, och voila! så blev man en produktiv naturare. Mina vänner har så rätt så när de påstår att den tid på dygnet då man är som mest effektiv är efter 11 på kvällen. Jag känner mig nästan som en ny människa!

Annat jag har hunnit med ikväll är stallet (ha, 4 hästar hann jag med ikväll, bit i det ni!), äta middag (det händer ju att jag glömmer det) och en promenix med två blondiner. Sådant försöker jag ju undvika i vanliga fall, man har ju ett rykte att vara rädd om, men ikväll anade jag att alla bilraggare och presidenter och paparazzis skulle hålla till på andra ställen så jag ägnade säkert närmare 1½ timma åt att strosa runt i VM-byn Malå.

Jag hann även få panik när Jan Åberg ringde och berättade att STC inte gillade blanketten vi skickat in. Det kom då upp diverse alternativ, men inget kunde bestämmas förrän jag fått besked om min licens, så jag mailade iväg till Maria Johansson på Skelleftetravet innan jag åkte till stallet. Kanske finns Gud trots allt, för Maria var verkligen som en Jesus idag (eller som en Jesus mamma) när hon svarade på mitt mail innan hon gick hem från sitt jobb. Det skulle inte vara några problem att plocka ut licensen senare, bara vi fixat så att jag står som företrädare på Boel. Så nu kommer jag snart ha en egen träningslista och massa avgifter att betala...

Jag förutser förresten, appropå avgifter, att min ekonomi kommer att krascha snart. Förutom hovslagare, veterinär och tränaravgifter damp även Hööks-katalogen ner i postlådan idag... Och jag kan lugnt påstå att den sistnämnda är det största hotet mot min börs. Livet är verkligen inte enkelt när man vill pryda sin häst med vackra ting!

Inga kommentarer: