måndag 12 januari 2009

Först inte bara lite hästar...

Först lite hästar...
På fredag startar Jalle i ett lopp på Peabtravet, med bl.a. Elnetta, vars tränares hemsida jag just hittat. Denna tjej har även Bodbäcksbjörna och Bodbäcksjill, stoet efter Moe Odin och Slogum Sonja som jag var så förtjust i. Tydligen var jag inte den enda som tyckte hon var fin... ;) Hon har en hemsida här, och en dagbok där hon skriver lite om sina hästar. Tyckte det var intressant att läsa att Bodbäcksbjörna, efter Slogum Björn, liksom Furir och Baron har en väldig ork och knappt blir trött. Och så är det förstås roligt att läsa om Jalles halvsyster!
I två lopp före startar Ytterbergs för tillfället enda tävlande varmblodstravare, Ima Comet. Det är Anna Fjellners häst, hon som förra året (alltså 2008, jag har börjat lära mig det här med 2009 nu) köpte Torstens gamla hus och byggde ett stall, där hon nu har den här blodingen och ett äldre kallblod (kallblodstravare förstås!). Klart vi hejjar på de!

På söndag är det V65 på Umåker, och det hade jag gärna velat se live... Om inte annat för att fota lite! Med är bl.a. Torsbergssvarta, en häst som Magdalena faktiskt hittade på annons och tittade lite på. Nu får vi se om valet föll rätt... ;)
Till Umeå kommer också två bilddagbokare från Östersund med sina kallblod William Express och Spjutsporren, som startar i senare lopp.

Idag skoddes hästarna i Stall Farm och allt gick smärtfritt och (relativt) snabbt. Skönt! Mindre skönt var det att få räkningen... *suck* Varför är man inte gjord av pengar?!

Passade även på att fota lite när Karlsson från Sorsele skodde de snälla kritterna. Det blev lite bilder på Kerstin och Boel, som var de enda som ställde upp på lite posing. Eller ja... Egentligen stod de nog bara lägligt till för att Jänta inte lät de äta ur balen... Snurran är en riktig kejsarinna och har allt pli på de där andra som hon måste gå med, de där som inte har ngt i huvudet.

Jag trodde att hemprovet i Biologi skulle vara enkelt, eftersom att jag tycker det är så roligt så borde det vara så... Men icket. Nej, nej, efter att ha läst igenom kapitlet står det fortfarande still när jag tittar på frågorna. Nästan i alla fall. Men jag hoppas att det ska klicka till under natten, då kan jag lösa det mesta i morgon på idrottslektionen. Jag lär nämligen inte delta, inte då knät inte är riktigt fräscht. Ska prata med den nya idrottsläraren och höra om jag kan lägga upp något slags eget schema och planering som går ut på att jag ska stärka knät. Det är ju självständigt arbete, så det borde ju gillas...

De senaste dagarna har jag lyckats se TV. Lyckats som i att tagit mig i nackskinnet och avsatt tid åt att sätta mig i soffan. Cityaktuen och House i alla fall, och jag blir så inspirerad av House! Jag vill också bli en sarkastisk, cynisk, elak och högintelligent läkare som bara kan sitta och se dumma tv-serier, spela tv-spel eller gameboy och säga åt människor att de är efterblivna.

Nej, nu ska jag bli produktiv igen! Jobba, jobba, sova, äta... Livet är inte lätt när det är svårt!

"-Will you lend me your mare to go a mile?
-No, she is lame leaping over a stile.
-But if you will her to me spare,
you should have money for your mare.
-Oh ho, say you so?
Money will make the mare go." - Old English Song

Inga kommentarer: