torsdag 22 januari 2009

Fina hingstar...

Tangen Scott och Bork Odin krossade motståndarna i Jacob Meyers Pokallöp respektive H.M. Kongens Pokallöp igår.
Tangen Scott galopperade bort 50 meter men spöade ändå hästar som Åsajerven, Feseth Lynet, Lundås Emelie, Röste Bo, Faksen J:r, Slått Eld... Helt klart imponerande! Att han sedan gick ner mot 23 ute i tredjespår sista kurvan säger ju sitt.
Bork Odin utklassade sina konkurrenter, han med. Förra årets kriterivinnare, Ridder Prinsen, ströks så där missade man kanske en fin match, men å andra sidan verkar denne Bork Odin vara en riktig klasshäst som säkert skulle kunna spöa en kriterivinnare.

Imorgon är det tänkt att hemprovet i Fysik ska lämnas in... Tänkt, som sagt. Jag tror nämligen inte att jag lämnar in det. Det skulle säkert gå, men man vill ju göra det bra. Och sen ska det tydligen vara rätt svårt, om man lyssnar på vad de andra i klassen säger.

Vi läser på engelskan nu, jag valde Atonement och har hunnit igenom drygt halva. Riktigt bra är den faktiskt, och författaren ska ha pluspoäng för sitt språk! Det finns även en film som visst fick några nomineringar, kanske till och med några priser? Boken ska tydligen vara bättre, men så brukar det ju vara. Tyckte dock att filmen var helt okej, den också.

Imorgon ska jag, förutom att se Hemsöborna på eftermiddagen, springa förbi på Dollarstore och inhandla lite CD-skivor, brännbara sådana. Det känns nämligen som att det är dags att uppdatera partybilen lite grann. Särskilt om jag skulle bli tvungen att köra mitt i natten och hämta Torben från Vilhelmina. Men nej, nu lät det som att jag tycker att det är betungande att göra något sånt. Det är det faktiskt inte, jag gillar köra ensam på natten.

Just ja! Idag tog Isabelle och Sarah körkortet, eftersom att den här dagen hade blivit ett enda långt lidande om de inte gjort det, så måste jag skriva ner det här...
Och så har jag fått erbjudande om att gå en kurs för tungt släp. Det lockar, vill jag lova. Jag bearbetar för tillfället pappa angående finansiering och går han med på det är det nog klart! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmmm, Bork Odins överlinje! :9
Magdatjo likeeee! ;D