fredag 16 januari 2009

Längtar efter travet och avråder natur.

Nu var nationella klart! Härligt med avslut på matten, synd bara att jag har E-kursen kvar. Funderade ett tag på att välja bort den, men sen... Näe. Jag kanske inte är något geni, och även om jag skrivit ner ämnet i förra inlägget så är det inte såååå tråkigt. Bättre än fysik i alla fall!

Lyckades fixa mig en plats i Alex bil, så nu blir det hemfärd tidigare i kylan. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på när jag kommer hem, nu när det är så kallt går det inte att motionera hästarna ordentligt, det går knappt att vara ute över huvud taget. Åker väl upp och kelar med guldklimparna, men mer än så lär det inte bli... Trist nog.

På en kvart kör Bodentravet igång med sina lunchtävlingar... *suck* Jag som så gärna ville se de. Nu lär jag förmodligen sitta i bilen både när Ytterbergsekipagets lopp och det för kallblod går. Synd att man inte är mångmiljardär och bara kan "tvärköra" upp till Boden för sådant nöje.

Och appropå sådana nöjen... Jag har allvarligt funderat på att åka ner och se Elitloppet i år. Den sista helgen i maj går det, och är jag tidigt ute kan jag säkert få billiga biljetter ner. Jag har pratat med lillasyster och hon är på, hon med, så det skulle kunna bli en ganska trevlig helg. Har inte pratat med mamma än, men henne skulle man säkert kunna möta upp med oxå.
Elitloppet skulle vara redigt kul att se, men även att fota, så jag hoppas att slantarna ska räcka.

Isabelle, den kära vännen från samhälls (eller hur var det nu?), har på senare tid misshandlads psykiskt av mattelärarna på natur. Hon har inga vänner och ingen älskar henne i hela världen. Utom Tove (jag). Jag älskar henne mer än livet själv, mer än Boel, mer än Torben, hon är allt. kjam. (med vänliga hälsningar, Isabelle).

Som ni ser är hon inte lite desperat... Sätta sig och skriva i en annans blogg, är det verkligen friskt?! Nej, stackars Isabelle har nog brutits ner helt av den naturvetenskapliga linjen, och med det vill jag säga att ni som ska välja gymnasium senare i vår; tänk efter innan ni väljer natur!!! Vi var ett riktigt hårdnackat gäng som började höstterminen 2006, men nu, bara ett halvår från studenten, har vi börjat falla isär, och så har även betygen... Så passa er noga! Natur må vara det som de där (j*vla) Moderaterna vill att man ska gå, men de ska man inte lyssna på! Lyssna på det egna hjärtat! Och jag kan lova, de flesta hjärtan vill inte alls gå natur...

Inga kommentarer: