måndag 31 mars 2008

Redan planer inför helgen.

WOW!
Kika in lördagens V75, avdelning 5! Inget dåligt kallblodslopp, om vi säger så!
Järvsöfaks startar, men han möter hårt motstånd. Moe Odin ställer upp, likaså Bokli Eld. De 2 är ju riktiga veteraner, och segervana. Med i startfältet finns även Bles Hövding (e.Slogum Björn, så honom måste vi hejja lite på), Moe Brage, Lumjor och Åsajerven. Åsajerven är ju den senaste hingsten jag föreslagit Arne, så presterar han bra kan han mkt väl bli en kandidat!
Andra som är med i loppet är Lome Kongen, Rapp Best, Vinning Kos och Lykke Knut.
Det blir rent vidrigt spännande och jag har prickat in det i kalendern. Vill inte alls missa det, så får försöka planera stallandet och Skotercross-VM kring det.

Och appropå skotercross-VM... Har hört att det kan komma upp emot 5000 pers! Inte en chans att alla de får plats i lilla Malå. Är himla nyfiken på hur det hela ska lösas.

Annat som händer i veckan är kemi-prov på torsdag, Julia ska dra ner Mira till klubben på söndag, och en av farbror Julias kompisar ska få pröva Snurran. Får plocka fram dressyrsadeln och pelhambettet igen, skulle jag tro.

Första skoldagen gick fint, men idrotten var jobbig. Inte jobbig som i fysiskt tung, utan som i psykiskt nerbrytande. Vi gjorde någon slags turnering, och jag var med i ett vinnande lag en enda gång, resten förlorade vi... -.- Sånt är nedbrytande.

Imorgon har jag min första körlektion, och det känns riktigt kul! Lägligt nog missar jag även tyskan... ;) Samma sak på torsdag, de har placerat körlektionen på tyskan. Hoho! :D
På onsdag är det friluftsdag, men som tidigare sagt tänker jag på något sätt undvika bussen den dagen, så det blir en 3vlig dag.

Inga kommentarer: