tisdag 11 mars 2008

Sova kan man göra när man dör.

Jag kör på uttröttningstaktiken för att kunna sova på bussen numera. Går och lägger mig så sent som möjligt, och stiger inte upp förrän i sista sekund, för att spara "sängkänslan"...
Tyvärr medför det små hysteriattacker (idag högg jag bl.a. Kim i handen med en penna), och branta energikurvor (jag gick från hyperpigg till dödstrött på fysik-lektionen, tyska-lektionen och på bussen). Jag blir även lite trög, och det är nog det värsta av allt... En trög naturare är ju nästan på samma nivå som en smart donare, och det är inte bra.

Älskar Sofies nya dissar, hon håller en sannerligen vaken!

Var uppe i Ytterberg ikväll, och med på släp hade jag Skruvit (= Judith, min äldsta lillasyster). Visade lite grann vad som ska göras med Boel, och så körde vi Jänta en sväng.
Snurran var piggelin, precis som vanligt, och låg på, men hon var så söt och snygg och busig, så hon är förlåten för det. Magen växer nu, bara drygt 1½ månad kvar, det blir riktigt spännande! Jag tror på en bamsing till föl igen, hoppas bara det blir en rimlig storlek på det.
Kul att prata lite med lillasystern oxå, det händer inte alltför ofta längre. Även om vi har hästarna som förstaintresse båda två träffas vi rätt sällan...

Det löser sig nog med Gröna kortet. Magdalena ska upp till Arjeplog för att bygga den 10 April (hon skrev 10 Mars i mailet, men det har ju redan varit så...), och där finns ju den underbara överdomaren som är så schysst. Så jag hoppas han kan skriva under den praktiska delen av provet. Vore ju riktigt passande.

Ligger illa till inför matteprovet, men det känns inte som hela världen. Även om det egentligen är väldigt, VÄLDIGT viktigt!

Fick ett gb av Blinda idag, hon ville åka på ridsemester och jobba utomlands efter gymnasiet. Det sistnämnda låter riktigt bra! Speciellt nu när jag börjar fundera på ett sabbatsår...
Hade väl egentligen tänkt mig ngt i Sverige då, i ngt travstall t.ex., eller kanske gå Hippolog-utbildningen, men vad tusan! Jag har ju mer tid i livet!

Älskar Sandbackaskolans SYO, Maud, hon är ju helt underbar!
I måndags (jag missade sista delen av idrottslektioner, då vi hade skidor!! :D) satt vi ner och gjorde en slags profil på mig. Vi hann inte klart, så nu måste vi träffas näst måndag igen... Hehe, vi har skidor då oxå, är rätt glad över att jag slipper undan det... ;)

Inga kommentarer: