onsdag 26 mars 2008

Jag badade på Nordpoolen.

Tjo! Boden blev det idag, med mamman och lillasystern Hanne. Vi åkte till Nordpoolen, som är ett äventyrsbad (även med en vanlig simbassäng), och latjade i vattnet mellan 12 och 17. Hanne var värst, naturligtvis, hon var konstant i vattnet. Själv var man ju en liten mes. Jag badade med henne i äventyrsbadet första timmen, sen simmade jag ngra längder i den "vanliga" bassängen, och sen satt jag och myste i solen resten av tiden.
Gjorde bort mig då jag fick med Hanne i en av rustchkanorna. Läste inte skylten ovanför där det stod att endast simkunniga fick åka... Ooops. Hanne är inte speciellt simkunnig, nej. Och hon tyckte att det var jätteläskigt och ville inte alls åka med en andra gång. Dumma storasyster, säg.

Det mest fantastiska idag var att jag körde stadstrafik på hemvägen! Rondeller och trafikljus och parkering och hela köret! Kände mig hyggligt begåvad då jag tog mig igenom Boden utan det allra minsta problem... ;)

På måndag ska jag ju på ett möte om körlektioner, vi ska få info om hur faserna ska göras osv. Då dröjer det väl kanske 2 veckor till innan jag faktiskt får min första körlektion, men det är inte mkt tid! Bäst att börja träna redan nu, så jag slipper ta fler än 20 lektioner. De första 20 är gratis, sen kostar det 400:- /lektion, inte alltför kul att betala om det skulle bli 4-5 st...

Var hos Erik i Adak igår och såg lite film med han, Sofie från Arvidsjaur och Ronny (Rickard heter han visst egentligen). Torkel i knipa såg vi först, och jag ägnade första halvan av filmen åt att försöka komma ihåg vem den psykotiske mördaren var. I andra halven blev filmen ju faktiskt spännande, så då hade jag inte tid med det längre...
Min käre far skämde ut mig lite lätt på hemvägen då han frågade ut Anton vad han skulle bli när han "blir stor". Anton nämnde syrra och polis, och pappa sågade självklart polisyrket och räknade upp alla nackdelar med det. Bland annat att det är ett av yrkena där man hittar flest anställda med psykopat-drag...! Kul sak att säga om ngns drömyrke!!! (not!)
Tur att Anton är en cool kille som inte tar åt sig alltför mkt.

Har inte suttit vid datorn sen förmiddagen igår, om jag kommer ihåg rätt, så nu när jag kom hem gick jag genast in på travnet för att kolla om JoP kanske skrivit ngt nytt blogginlägg... Men inte! Suck. Han brukar ju kunna skriva riktigt intressant, tycker det är kul att läsa om hans åsikter om kallblodsvärlden, men då måste han ju se till att hålla stället uppdaterat!

Nåja. Imorrn blir det Ytterbergande, och städande av rummet, och sen har jag faktiskt inget annat planerat.

Inga kommentarer: