fredag 28 mars 2008

Hästrelaterat, och en busig gudfar.


Boel är en fin-fin typ. Idag fick hon promenera runt, runt på stallbacken för att "vänja sig vid skaklarna". Pft. Här behövdes ingen mer invänjning. Lilla Strössel betedde sig som en veteran. Känns skönt att inkörningen går framåt, hon måste snart börja jobbas om vi ska hinna bli klara till hösten och premieloppet.
Igår fick hon springa lös i paddocken och showa loss. Hon diggade det skarpt, bruden försökte även få med mig i leken. Tyvärr var jag inte alltför mottaglig där jag stod i mina stora vinterkläder som en annan snögubbe. Njaa, jag hinner inte med, förklarade jag för henne och ägnade mig åt att fota henne istället.

Idag ringde min gudfar och grundlurade mig så hemskt att det nästan inte ens går att beskriva. Det är en fiffig herre, det får jag allt erkänna... Men 3vlig! Tidigare i vintras flörtade jag allt vad jag kunde med pappa för att jag skulle få åka ner under Elitloppshelgen och sova hos Sören (gudfar och kusin till pappa). Min gudfar är nämligen oxå smått intresserad av trav! ;)

Och appropå trav. Nej, det händer inte speciellt mkt intressant. Tycker iaf jag. Amor Even har inte synts till på ngra startlistor än. Däremot har en viss Bodbäcksbenny visat nyllet! Kul! Det är en Slogum Björnare med Alm Linda som mamma, och på fölbilderna var han lika vit som Baron var i sina yngre (och mer tvättade) dagar. Kenneth Karlsson är det som tränar Bennyn, det är han som har Nordgubben i träning, och han som säljer ut Bodbäcksmunter.

Travet är just inte så intressant, däremot har jag en faslig koll på tävlingsterminen här uppe i Västerbotten och Norrbotten nu. Har planerat in en hel del helger då jag ska åka iväg och kika på hoppning, dvs. "riktig" hästsport! ;)
Missar nationella i Umeå nu nästa helg, skotercross-VM är ju då, men det finns fler tillfällen! Magda ska bygga den 10 maj i Arjeplog och den 6 juni i Kågedalen, så då vet jag bestämt att jag ska iväg. I Piteå finns en del tävlingar jag skulle vilja kika på, och körtävlingarna i Villvattnet är självklart inplanerade! Dit är det ju inte ens långt, så.

Imorgon blir det Skelleftetravet, Furir ska snabbjobbas. Vi hoppas det går bra och att lilleman är helt fräsch!

Inga kommentarer: