söndag 30 mars 2008

Mardrömmen som inte blev verklighet.

Idag avslutades Plaskis, med mkt frilek och fika. Jag hade världens ångest, drömde mardrömmar inatt om hur föräldrarna skulle slakta mig och Sofie för att vi gjort fel på något sätt. Tur att man är en klok människa, jag sansade mig när det blev dags att stöka fram allt fika och skriva klart diplomen.
Allt gick som smort, förstås. Ingen giljotin kom till användning, så det hela blev blodfritt.
Tror jag nämnt det tidigare; trist att det är slut, för det var väldigt kul, men det ska bli skönt att få lediga söndagar framöver.
Hade tänkt ägna en av dessa söndagar åt att städa ur skåp uppe i Ytterberg, både Jäntas och mitt inne i sadelkammaren, men även klädskåpet. Har för mkt skit där.

Nästa sväng till stallet blir inte förrän på onsdag, då ska Boel förhoppningsvis få dra lite tyngre.
Och appropå onsdag... Tanken är att vi ska ha friluftsdag då. Jag planerar inte göra den tanken till verklighet, så jag får antingen ta och bli sjuk, eller råka försova mig. Finns inte så många andra alternativ. Varför skulle jag göra så? För att det känns hemskt onödigt att åka till skolan i ett försök att faktiskt ha roligt. Jag har vuxit ifrån den biten av skoltiden.

Snabbjobbet med Furir igår gick fint! Han såg mkt bättre ut än vad han gjorde sist, och kusken var nöjd. Det var på tal om att dra ner honom nästa lördag oxå, men det krockar med skotercross-VM, så det lär inte bli av.

Har två måsten till veckan. 1) Ringa veterinären. Måste ta itu med Boels vaccinering. 2) Beställa linser. Har tagit alldeles för lång tid, och jag saknar att ha de på mig.
Rapport om hur den vidriga skolveckan tar sig kommer självklart.

Inga kommentarer: