onsdag 5 mars 2008

Feta framtidsplaner i Kågedalen.

Fotade en liten klubbhoppning på Kågedalens Ryttarförening idag på förmiddagen, med hyggliga resultat. De har ett jättefint ridhus, ljust och luftigt, och bilderna blev bättre än vad jag väntat mig. Inte suveräna, men inte helt kassa heller.

Efter det pallrade jag mig iväg till Kågedalens Stuteri för att fota lite, och för att snusa på den läckre Skaffer Brunen (som btw fick gå med täcke!). Träffade även på Veslelappen, som gick ute i hagen, och det var en rätt mysig häst, ville hemskt gärna bli klappad på... Blev småsugen på att ksk låna honom den här sommaren och höja priset på honom. Jag har ju nämligen ingen ridhäst...
Men nu!
Hingsthållaren (Lennart Stenlund) berättade att han börjat avveckla verksamheten, och tror ni jag blev lite sugen på att köpa upp hela anläggningen?! Tänk om man varit mångbiljardär!
Det är alltså en seminstation, finns plats för ca. 15 hästar, och hagar så det räcker och blir över. Huset är ju inte heller fel, hade inte varit helt fel att bo i det!
När jag blir stor, då tusan! Då är Kågedalens Stuteri mitt! Då ska Jänta få bo där tillsammans med Bokli Balder och andra fina guldklimpar! :)

Just ja, en av de guldklimparna ska vara Atom Jenta, en av de senaste av "mina blivande hästar". Förutom att hon delar namn med Snurr, så har hon en kanonstam! Hon är född 2005, e.Lome Elden, u.Blondie ue.Atom Vinter uue.Lyngsvarten (som Moe Odin har i sin stam) och uuu.Pål Stjerna som i sin tur är e.Haakesjur och u.Solbergstjerna.
Hon har alltså på ett ungefär samma stam som Moe Odin, fast med Atom Vinter i oxå. Kan ju inte bli annat än bra!

Inga kommentarer: