tisdag 4 mars 2008

Himmelriket!

Nu är jag alltså inne på lovveckan, och vad kan väl vara mer underbart?! Iofs har jag inte fått så många sovmornar än, men ack så härligt det är ändå!
I lördags var jag på Skelleftetravet med Furir och Baron (och Arne). Det mesta gick väl fint, kusken var väl inte helt nöjd med Furre, men då körde han å andra sidan som... Tja, jag tyckte han körde väldigt fort iaf.
I söndags åkte vi, jag, Lovisa och Judith, till Norsjö Ridklubb för att titta på Pirat och Duran. Pirre var halt och skulle kollas upp på ATG-kliniken, men såg ut att trivas alldeles utmärkt, med en brud alldeles för sig själv och en stor, fet bal att äta ur. Dessutom verkade hela stallet dyrka honom, så han mår garanterat som en prins!
Duran hade visst fått sig en buskompis i hagen, och han tycktes oxå trivas.
Fick en del foton, men kunde inte använda dem, eftersom att testversionen av Capture NX gick ut... -.-

Idag, tisdag, fyllde morsan 45 år. Tiden går fort, jag kommer fortfarande ihåg när hon var 36, och jag valde det numret som kod till mitt lånekort på bibblan.
Det var tänkt att vi skulle åka till Skellefteå idag. Morsan ville shoppa, och jag hade tänkt fota en klubbdressyr ute på Kågedalens Ryttarförening. Hade dessutom tänkt titta förbi på Kågedalens Stuteri; hälsa på Skaffer Brunen och fota lite.
Det blev inte av, men vi åker imorgon istället, och då är det trevligt nog en klubbhoppning istället, som jag förstås vill fota. Det kändes inte dåligt, om vi säger så.
Tyvärr blir det lite stressigare på eftermiddagen då, för hovslagaren kommer där vid 4, och jag har lovat att passa upp på hästarna då.

Efter att ha skrivit klart det här inlägget ska jag pallra mig tillbaka till huset (sitter hos morsan nu), fixa lite på den dator, och sedan tänkte jag nog nästan gå till MRK och porträttfota lite grann. Har jag tur så rider ngn i ridhuset, men då ska jag ha riktigt, riktigt tur för vädret är kanon. Funderade på att gå upp i backen och fota lite turister på skidor oxå, men nja...

Och så måste jag komma ihåg att städa, diska och äta. Sånt är så lätt att glömma bort när man är ensam hemma... ;)

Inga kommentarer: