söndag 23 mars 2008

Påsklovet, helgen och Jäntabilder.


Har varit kanonväder hela helgen, lite småkallt vissa dagar, men utan snöfall och med mkt sol! Det har blivit en del riktigt mysiga ridturer, och en del fina kort (på hästarna förstås...^^,). Det känns som ett halvt sommarlov hittills, så långa har dagarna varit (långa som i mkt att göra), men inte ens halva påsklovet har gått!! Det är ju kvar en hel vecka!

Vi brukar vanligtvis inte fira påsk i våran familj, men idag åt vi faktiskt påskmiddag hos mamman. Hon hade gjort en hel del gott och bjöd dessutom på godis... :) *myser*
Hanne hade varit ute på morgonen och letat påskägg och var så nöjd så. Jag blev nästan lite avundsjuk på henne, påskägg var alltid så roligt att leta efter! Förutom en gång, då alla mina syskon hittade sina påskägg före mig och jag fick leta säkert 20 minuter till innan jag hittade mitt, och vid det laget var jag gråtfärdig och halvt hysterisk...

Jag har just upptäckt imala.se, trodde att det var en tråkig, halvdöd sajt (som Malå Ridklubbs), men icket! Där är det riktigt drag, med debatter, och folk i alla åldrar! Hittade i en av dessa debatter en länk till norran där det stod om musikskolans konsert. Och gissa vem som var med på bilden i artikeln, om inte mitt egna lilla tjorv till lillebror! Sånt är alltid kul att upptäcka! :)

Var förbi på ridklubben nu ikväll och fick se Olfrid med Stephanie på ryggen in action. Michelle och jag byggde upp lite bommar och hinder, och fick se lilla Frida pinna runt. Hon såg mkt lugnare ut idag än vad hon gjort tidigare, och nog finns det viss potential i den lilla. Inte helt oväntat, hon har stam för det! Med Lapp Nils (Järvsöfaks morfar), Lund Jerker (som har den legendariska Solbergstjerna som mor och Jerker som far) och Pilmin bland förfäderna så är man väldigt genomtänkt... ;)

Snurran blir allt rundare, och ska nu börja arbetas ner. Hon tycker själv inte speciellt bra om den idén, men man får ju inte alltid som man vill...
Boel har nu gått 3 eller 4 gånger i vagn utan problem, och efter lovet ska det nog gå att köra henne med en ledare, för säkerhets skull.
Furir har blivit en riktig pärla att rida, och jag ser fram emot att rida honom nu till veckan. Ska försöka mig på ett markarbetespass på måndag lr tisdag. Hade varit kul att dra ner honom till MRK ngn dag (ja, hör vad jag har blivit ambitös) och visa honom ridhuset samt pröva på en lätt Caprilli-bana, men sånt har vi gott om tid för.
Baron fortsätter att vara grisig och läcker i intervaller.

Till veckan blir det förstås stallande, men kan hända att jag tar ledigt en dag och åker med mamma, Hanne och ev. de två andra syskonen till Boden för att glassa lite på deras äventyrsbad.
Fick nyss ett sms av Sofie, nu väntar även en filmkväll i Adak.

Inga kommentarer: