tisdag 18 mars 2008

Mail på tyska + travhelg.

Fick svar från tyskan som jag skrev till, Annika, riktigt snabbt. Samma dag som jag skrev till henne faktiskt. Ska försöka svara på det, måste bara ladda upp lite grann inför det. Vill ju helst att grammatiken ska stämma... Hon är oxå hästintresserad, och har ngn typ av foderhäst. Tror jag. Hon simmar förresten oxå, så vi har ju en del gemensamt. Kan bli 3vligt att maila med henne!

Något annat som blir trevligt är helgen. Intressanta kallblodslopp fredag, lördag OCH söndag! :)

  • Fredag: Uttagningslopp 3 till Kallblodsklassikern. Här kan man se Eld Kevin, Järvsöviking, Hibogubben, Guldsvarten och en liten typ som jag gillar, Alp Bror. Med i loppet finns en till med Bork Rigel som morfar, en Bork Eder. Och en del norrmän, såna är alltid roliga att se på! ;)
  • Lördag: Final i Dubbelcupen (silver). Vimseld, Bol Anita, Lomar, Amor Even (e. Pål Even, gillar hästen! Godkänd hingst btw), Lundås Emelie, Pave Sterk (från Anders Stenmans stall) och sist men inte minst Bles Hövding, som är efter Slogum Björn. Riktigt intressant! Håller förstås på min Amor Even, men hoppas att Bles Hövding kan få ett fint lopp oxå. Nämnde jag att förstapriset är 110 000:-?
  • Söndag: Litet startfält med Järvsömolle, Karlängs Elden, Prins Juventus, Lumjor, Hallsta Lotus, Nordgubben och Järvsöfaks. Blir intressant att se hur det går för Lumjor (e. Pål Even), men även för Prins Juventus som verkligen är en outcross-hingst.

Jag hoppas verkligen att jag får tid att se loppen på TV, det är inte ofta jag har tid med sånt.

Imorgon har vi fysikprov och ev. svenska-redovisning. Hoppas nästan att vi kan skjuta upp redovisning till efter lovet, även om det varit skönt att få det bortgjort. Det ska bli riktigt skönt att få fysiken bortgjord iaf, den här gången är det Ellära som gäller. Någonting som jag ändå tycker är rätt intressant, så jag hoppas det ska gå bra.
Matteprovet, som jag tyckte var så svårt och tungt, visade det sig att det gått riktigt bra på! Ett MVG blev det, jag hade väntat mig ett VG max, så det blev en riktigt glad överraskning! :)

Nu ska jag skynda hem från mammans hus, till rummet mitt, och se till att ladda upp resten av bilderna från i helgen. Magda vill nog se lite bättre bilder på henne och Moiran, har inte laddat upp de finaste än... ^^,

Inga kommentarer: